3 Ekim 2013 Perşembe

Yemekteyiz'de metin yazarı sıkıntısı!-İş görüşmesinde ne sorulur ne sorulmaz?

Yemekteyiz programı için bir metin yazarı adayıyken ne oldu?
İşi alma hevesiyle Sinevizyon'a gittim, şu anki Yemekteyiz koordinatörü ile görüştüm.
İnsan kaynakları diye bir birim boşuna yok, çünkü ilk görüşmede adaya ne sorup ne sormayacağınızı onlar bilir. Hangi sorular hangi sırayla sorulur verilen cevaba göre ne yapılır vs. Kimler işe çağrılır vs.
Görüşmede siz fazla eğitim almışsınız bize fazla gelir ve siz bu işi yapamazsınız denmez. (alan razı satan razı)
Bunlar dendikten sonra da biraz sizi tanıyalım hiç denmez.
Neyse baya uzun süren görüşmede karşı tarafın dengesiz tutumuna uyum sağlamış olarak
Asıl anlatmak istediğim mevzuları yazıyorum gerisi boş,
Benim işi almak için İzmir'den apar topar gelmem, saatlerce aynı yerde oturup çalışmam,
Sonucu öğrenmek için insanları aramam gibi detayları geçiyorum.
İnsan iş ister çalışmak ister ne ayıptır ne de yanlış ancak işi verecek olan kişi bulunduğu pozisyonun gerekliliğini bilmiyorsa herşey bir anda altüst olur. Aday için altüst olur. Zaten işe alım yapan kişi altındaki elemanları onun bu işten anlamadığını bilir "ya sabır" diyerek çalışırlar.
Deneme metini yazıp gönderdikten sonra günlerce bekledim hiç bir dönüş alamadım. Neyse ki biraz akıllıyım ertesi gün silmiştim aklımdam.
Bir hafta olmadan gece 10'da sizi biri arar "yarın gelin" der.
İşte iletişim sorunu, siz sorarsınız "nereye geleyim?". Giriş gelişme sonuç olmadan direk gel dialogu sizin aklınızda şunu uyandırı "aaa bulamamışlar deli gibi metin yazarı arıyorlar" nitekim eski metin yazarlarını yalvararak aradığını biliyordum (her zaman sağlam kaynak gerekli).
Tekrar gittim bir aday daha var, oturduk program izledim, sonra ben tek başımıa bişiler yazdım (eğitim sürecindeyim ya!) yarına tekrar gel dediler ve eve döndüm.
Çok yetenekli koordinatör eli ayağına dolaşmış bir şekilde arıyor yine akşamın bi vakti,
Çok pardon yanlışlık olmuş ben sizi çağırmamıştım, zaten tarzınız da uymuyor, bugünkü diğer adayla karşılaştınız ayıp oldu onu işe alma niyetim var, kusura bakmayın, arkadaşlar işgüzarlık yapmış vs vs.
Haaa ne oldu programı bi günde yazdık, 9 sayfadan 1 sayfa düzeltildi, emek harcadık, geldik ilgilendik ciddiye aldık Sinevizyon'u sonuç bu mu?
Daha dün misafir koordinatörüyken bugün genel koordinatör olan kişiye şöyle cevap verdim.
Bakın siz baştan beri anlamadınız kim bu işe gelirse gelsin bir günde bir haftada öğrenemez, benim size garantim diğer adayların harcadığı zamanın yarısını size harcatmaktı siz hala tarz uymadı diyorsunuz (kocaman yalan bu tarz meselesi), iş olmadı diye geri dönüş de yapmadınız sağlık bir iletişim kuramadınız, (adam hala iş için yalvardığımı düşünüyordu sanırım bolca özür diledi), diğer adaya da laf sölemeden bana yardımcı olmaya çalışan iyi niyetli insanları işe karıştırmadan iyi akşamlar deyip teli kapattım.
İşte maalesef medyada diplomasız, eğitimsiz insanlar çalışıyor her zaman bu belli olacak ama öyle ama böyle.
İş öğrenilir ancak iş ahlakını öğrenmek herkesin harcı değildir.
Geleceği gördüğüm için biraz bu adamla bu sorunların bolca yaşanacağı belli, yenisi gelse dicem ama kim gelecek yıllarını tvye vermiş ortaokul ya da lise terk bir komplex:))
"Evim Şahane" ekibi de böyle hiç uzaklarda aramamak lazım.
bitch yaz geç işte:)))

Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-6

God of Art- Sanat Tanrısı 6. ARTEMİS Artemis şaşkındı, garip bir mesajla uyanmıştı. Efil akşamüstü gelip onu alacak, Pertev’in dedesinin...