30 Kasım 2013 Cumartesi

Malzeme Reklamı -1936 Mimar-Arkitekt Dergileri

 1935 yılına ait Mimar ve Arkitekt dergilerinin kapakları.

Yeni Mimari Türkiye'ye geldiğinde 1930 yıllarında inşaat sektörü çok yoksuldu. Ülkemize birkaç tane çimento fabrikası vardı ve demir-çelik üretimi yapılmıyordu (1937'ye kadar). 1927'den sonra Teşvik-i Sanayi Kanunu'na göre özel işletmeler; yeni malzeme üretimine, ithalatına, yeni yapı malzemeleri üretimine izin vermesiyle inşaat sektörü gelişmeye başlamıştır. Tabii bu dönemde ülkede yabancı mimarların hakimiyeti vardı. Türk mimarlar ise hızlı bir öğrenme sürecindeydi.
Mimarlık dergisinde yer alan reklamlar, malzeme tanımları, kullanım alanları ve şekilleri, önceki referanslarının verilmesiyle oluşur. Sloganlar ise neden o malzemenin tercih edilmesi gerektiği üzerinedir.

1936 yılındaki dergideki farklı reklam örnekleri.

1936 yıllarında kitle iletişim araçlarından en önemlisi yazılı basındı. Burada yayınlanan reklamlarla üretici daha geniş kitlelere ulaşmaktaydı. Özellikle Mimarlık ve Arkitekt dergileriyle asıl hedef kitlesine direk seslenmekteydi.
Günümüzde inşaat sektörü çok önemli bir yere sahiptir. Gerek yazılı basında gerekse görsel basında fazlasıyla konut reklamı görmekteyiz. Malzeme reklamları hala dergilerde yerini koruyor.

Ürün Biçer Özkun'un Yeni Mimari'de Malzeme ve Malzeme Reklamları adlı makalesinden alınmıştır.




Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-6

God of Art- Sanat Tanrısı 6. ARTEMİS Artemis şaşkındı, garip bir mesajla uyanmıştı. Efil akşamüstü gelip onu alacak, Pertev’in dedesinin...