8 Ocak 2012 Pazar

İçinde Yaşadığım Deri-La Piel que Habito

Allahım yine yaptın Pedro yapacağını!
Sinemaya gitme vaktidir dedim ve hangi filme gideceğimi düşünürken rakipsiz bir yönetmen olan Pedrocuğumun filmine denk geldim. Koşarak bilet aldım.
Öncesinde de Mad Man ve Felsefe kitabını...
Beyoğlu sinemasında ortalarda bir koltuk beni bekliyordu. Kuruldum.
Başladı film. Toledo'nın bir iki görüntüsü geldi. Yaşasın dedim Toledo göreceğiz. Ancak Hıncal Uluç'un yazı aklıma geldi. Film Toledo'da geçiyor ama pek göremiyoruz. Neyse dedim gidip gördük ya yetmese de!
Oturup filmi anlatmayacağım ama ilgimi çeken noktalar var.
Antonio Banderas başrolde estetik cerrahı oynuyor. Ve deneyleri için malikaneye kapattığı güzel kız Vera'yı ise Elena Anaya. Doktorun kızı mutfakta bile izlemesi, kızın izlendiğini bilip ona göre davranması! Vera'nın tüm elbiselerini yırtması, elbise giymeyi reddetmesi ve cerrahın hastanede yatan kızının da elbiselerini yırtması da büyük bir tesadüf!
Evdeki hizmetçi Marilia'nın diğer serseri oğlu kaplan kıyafetiyle seneler sonra annesini görmeye gelir. Soygundan sonra aranan biri olduğu için bu kostümü tercih etmiştir. Deri üstüne deri yani. Cerrahın karısı kocasının kardeşiyle kaçarken kaza yaparlar ve kadın tamamiyle yanar. Bu serseri kaplanın cerrahın aynı anadan ayrı babadan kardeş olduğu sadece annesi tarafından bilinmektedir.Kaplanın aç karnını doyurmak isteyen anne, Vera'ya tecavüz eden daha doğrusu huzuru bozan biri olduğu için ölmesini ister. Vera kaplan ona saldırırken "Kaçır beni buradan kurtar, ne istersen yaparım" der. Kaplansa "sen bana seksten başka ne verebilirsin ki" der.Diğer oğlu cerrah da kardeşini öldürür. En karlı çıkan Vera olacaktır.
Yakışıklı biraz hap içen yakışıklı Vicente ise bir düğünde cerrahın kızıyla tanışır. Kız annesinin intiharını gördüğü için akıl sağlığını yitirmiştir. İkisi de birbirini beğenir ve bahçeye çıkarlar. Elalemler ahlaksızca sevişirken bunlar daha edepli bir durumdadır. Bazı eleştirmenlerin yazdığı gibi ortada tecavüz olduğunu düşünmüyorum. Çünkü Vicente ile cerrah kızı isteyerek öpüşmeye başlıyorlar. Sevişme esnasında kız bağırmaya başlıyor ve çocuk duruyor. Kızın çığlık atmasından korkup ona bir tokat atıyor ve kız bayılıyor. Elbiselerini düzeltip motoruyla oradan tüyüyor. Pedro filmlerinde sevişme(tecavüz)- orgazm -ölüm sırası burada bozulduğuna göre bir tecavüzden sözedemeyiz. Haplı kafasına rağmen duruyor. Ve kız da bu ilişkiyi istiyor.Yani sonra onu kaçıran ve bir dizi ameliyattan geçirip dişiye dönüştüren cerrah ise bu olayı tecavüz sanıyor. Lütfen izleyici sanmasın ama.
"Tecavüzcüye ders veriyor" mantığı da çok saçma! Sonunda yatağına aldığı biri Vera!
En önemli anlardan biri de Vera'nın doktoru vurduğu. Silahını doğrultuyor
Doktor: Hani söz vermiştin?
Vera: Yalan söyledim.
Yalan söyledim lafındaki tonlama masumiyet-dürüstlük-kurtuluş hissi müthiş.
Koşarak yıllardır onu arayan annesinin dükkanına gidiyor. İş arkadaşının lezbiyen olmasıyla dalga geçen Vicente yeterince cezalandırılmışa benziyor!!!Vicente= Vera
İş arkadaşı-Vera-Annesi aynı karede.Vera ve iş arkadaşı ağlıyor, anne geliyor neden ağladıklarını soruyor. Vera yutkunuyor.
Vera: Ben Vincente!
Ve ekran kararıyor. Benim gözlerimden de yaşlar fırlıyor. Filmde dikkat edilmesi gereken bir sürü detay var. Almodovar filmi Almodovar filmidir!
Bence müthiştir!















Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-6

God of Art- Sanat Tanrısı 6. ARTEMİS Artemis şaşkındı, garip bir mesajla uyanmıştı. Efil akşamüstü gelip onu alacak, Pertev’in dedesinin...