4 Aralık 2023 Pazartesi

Beste ve Pamir-Liseli Aşıklar 6

 

1.      BESTE EV-ODA                                                                                  İÇ/GECE

Beste-Hanım-Oya

Beste yatağına yatmış ağlar. Hanım onunla ilgilenir.

Hanım: Beste ağlama kızım, bakayım nasıl oldun?

Beste: Dadı nereden çıktı şimdi bu evlilik?

Hanım: Bilmiyorum ani oldu…

Beste: Ben babamı paylaşamam.

Oya gelir, Hanım toparlanır.

Oya: Hanım bizi yalnız bırakır mısın?

Hanım istemeyerek gider. Beste’nin yanına oturur.

Oya: Beste neden ağlıyorsun?

Beste konuşmaz.

Oya: Bak sen de Pelin de kocaman kızlarsınız. Yarın bir gün yuvadan ama okul ama evlilik sebebiyle uçup gideceksiniz peki biz ne olacağız? Yalnızlık Allah’a mahsus… Hem Kemal ile birbirimizi çok seviyoruz. Artık kocaman bir aile olacağız.

Beste sakinleşir.

Oya: Sizi anlıyorum, lütfen siz de bizi anlayın.

Beste sessizdir.

Oya: Hadi içeri geçelim de baban seni daha fazla merak etmesin.

2.      BESTE EV                                                                               İÇ/GECE

Kemal-Pelin-Oya-Beste

Kemal Pelin ile konuşmaya çalışır. Pelin telefonuna bakar.

Kemal: Pelin Beste ile aynı okulda olduğunuzu bilmiyorum.

Pelin: Hım.

Kemal: Buraya taşınınca okula birlikte gidip gelirsiniz.

Pelin bozulur.

Pelin: Buraya taşınmak mı? Annemle konuşmam lazım.

Oya ile Beste gelirler. Beste Pelin’in yakınına oturur. Pelin umursamaz. Oya Kemal’e fısıldar.

Oya: Nasıl, ilk şoku atlattılar mı?

Kemal: Bilmem biraz zaman mı versek?

Oya: Zaman aleyhimize işler, ne kadar erken o kadar iyi.

Kemal: Pelin buraya taşınmaya pek sıcak bakmadı…

Oya: Kızları sen bana bırak Kemal, onların dilinden anlarım. Sen işine gücüne odaklan. Birlikte olacağımız günlerin tadını çıkarmayı sabırsızlıkla bekliyorum.

Kemal gülümser. Beste babasına bakar. Pelin tavırlıdır.

3.      PAMİR EV                                                                              İÇ/GECE

Pamir-Nazlı-İhsan

Pamir eve gelir.

İhsan: Pamir var mı bir şey?

Pamir: Yok amca, senin yatağı baya insan arıyor.

Nazlı: Nasıl?

Pamir: Bir işgüzar radyodan duyurmuş çöplük ana baba günüydü.

Nazlı: Gitti para gitti…

Pamir: Dur hemen ümidi kesme, insanlar yardıma geldiğini söylüyor ama…

İhsan: Bu devirde kim kime yardım etmiş.

İhsan fenadır.

Pamir: Amca olan oldu… Kendini sıkma bak bu saatten sonra bir de hastaneye gidecek halim kalmadı. Duş alıp yatacağım, leş gibi koktum.

Nazlı: Geç oğlum sen…

Pamir: Görevlilere de söyledim bir şey çıkarsa arayacaklar.

Pamir duşa doğru gider.

Pamir: Babam aradı mı?

Nazlı: Hayır Pamir aramadı.

Nazlı İhsan’ın ellerini kolonya ile ovmaya devam eder.

İhsan: Gitti paralar gitti.

Nazlı suçlu bakar.

4.      OYA EV-ODA                                                                                     İÇ/GECE

Pelin-Şahin

Pelin odasına gelir yatağına uzanır ve Şahin’i arar.

Pelin: Uyumadın değil mi?

Şahin: Hayır. Ne oldu?

Pelin: Şok şok şok. Annem evleniyor.

Şahin: Tebrikler.

Pelin: Hem de kiminle biliyor musun? Beste’nin babasıyla… İçime daral geldi.

Şahin: İyiymiş Beste ile kardeş mi oluyorsun?

Pelin sinirli.

Pelin: Çok komik…

Şahin: Çok uğraştın kızla Allah seni cezalandırdı.

Pelin: Belki bu bir işarettir daha da çok uğraşırım artık.

Şahin: Fanteziye bak.

Pelin: Senin de ağzını bıçak açmıyor.

Şahin: Seni sarmadıysa ara kızlara anlat dedikoduyu.

Pelin: Peki iyi geceler.

Pelin telefonu kapar.

Pelin: Hepinizden nefret ediyorum.

5.      BESTE EV                                                                                           İÇ/GECE

Beste-Kemal

Beste masada tatlı yer. Kemal gelir.

Kemal: Beste, kızım sen yatmadın mı?

Beste tavırlıdır, ses çıkarmaz.

Kemal: Beste yapma böyle kızım…

Beste: Keşke önce bana söyleseydin baba…

Kemal: Oya da Pelin’e söylemedi ama…

Beste: Tebrik ederim.

Kemal: Beste sen okul için yurtdışına gidince ben yalnız kalacağım.

Beste: Belki birlikte giderdik baba… Senden ayrılmak hiç aklıma gelmedi ki…

Kemal sessizdir.

Kemal: Böylesi daha iyi inan bana hepsini senin için yapıyorum.

Beste: Sen yanımda olsan yeter, başka bir şey istemiyorum.

Kemal: Şimdi böyle söylüyorsun ama hayallerin var… Onları gerçekleştirmek için elimden geleni yapacağım güzel kızım… Sonu ne olursa olsun…

Beste’ye sarılır.

Gündönümü

6.      BESTE ODA                                                                                        İÇ/GÜN

Beste

Beste radyosunu açmayı dener, başaramayınca sinirlenir.

Beste: Bu kez sana göstereceğim Pamir Bey!

Sinirle evden çıkar.

7.      BESTE EV                                                                                           İÇ/GÜN

Hanım-Beste-Ahmet-FGR

Beste salona gider. Adamlar tabloları ve eski eşyaları yerine koyarlar.

Hanım: Bu da buraya teşekkürler.

Ahmet Beste’yi görür.

Ahmet: Beste Hanım okula mı?

Beste: Hayır önce bir işimiz var.

Hanım: Kızım günaydın kahvaltı yapmayacak mısın?

Beste: Bu sabah yapmayacağım dadıcığım.

Beste moralsiz çıkar. Ahmet de arkasından Hanım ile bakışıp çıkar.

8.      KEMAL OFİS                                                                          İÇ/GÜN

Kemal-Sekreter

Kemal sevinçlidir, sekreterin getirdiği evrakları imzalar.

Sekreter: Kemal Bey gerçekten geçmiş olsun, arkadaşlarla işsiz kalacağız diye çok korktuk.

Kemal: Geçti, artık daha da büyüyeceğiz.

Sekreter: Uçak bileti bakmamı ister misiniz?

Kemal: Phuket Adaları balayı tatil paketi bakar mısın?

Sekreter: Peki efendim.

Sekreter çıkar Kemal çok mutludur. Oya arar.

9.      OYA EV                                                                                  İÇ/GÜN

Oya-Kemal

Oya Kemal’i arar.

Oya: Alo Kemal nasılsın?

Kemal: Harika. Şimdilik ilaç gibi geldi gönderdiğin.

Oya: Dediğim gibi bir evlenelim artık benim olan her şey senin…

Kemal: Oya harika bir insansın çok teşekkür ederim.

Oya biraz çaresiz.

Oya: Seni seviyorum Kemal…

Kemal bir an sessizlik zorla gibi.

Kemal: Ben de… Bu arada sürpriz balayı ayarlıyorum.

Oya şaşırır.

Oya: Kemal inanılmazsın.

Oya’nın gözleri dolar.

10.  SOKAK                                                                                   DIŞ/GÜN

Pamir-FGR

Pamir köpeğiyle sokakta yürürken onu bir süre araba takip eder. Adamlar gelir Pamir’e arabayı gösterirler Pamir binmek istemez. Adamlar boş bir anında Pamir’i arabaya bindirmeye çalışır, Pamir onlarla mücadele etse de zorla kaçırırlar. Cano dışarıda kalır, araba arkasından koşan köpek üzgün durur.

11.  SOKAK                                                                                   DIŞ/GÜN

Beste-Ahmet

Beste Pamir ile karşılaştığı sokağa gelir. Ahmet onu arabada bekler. Beste sokaklarda Pamir’i arar bulamaz. O sırada Cano yanına gelir. Beste köpeği sever. Ona sarılır.

Beste: Cano nasılsın? Pamir nerede?

Cano çok sevimlidir, havlar.

Beste: Karnın mı aç? Ben de açım. Gel seninle ziyafet çekelim…

12.  ARABA                                                                                               İÇ/GÜN

Pamir-Adamlar

Pamir gergin.

Pamir: Ne oluyor ne yapıyorsunuz?

Adam: Sakin olun Pamir Bey. Kötü bir amacımız yok.

Pamir: Göreceğiz.

13.  ARABA                                                                                                           İÇ/GÜN

Beste-Ahmet-Cenk-Hasan

Beste Cano ile arabaya yürür.

Ahmet: Beste Hanım hayrola?

Beste: Ahmet abi lütfen karışma biraz Cano ile vakit geçireceğim.

Ahmet: Peki.

Beste Cano’yu da alır araca biner. Cano camdan bakar. O sırada Cenk ve Hasan yanlarından geçerler. Cano’nun arabada gittiğini anlarlar. Şaşırırlar, birbirlerine bakarlar.

14.  ALİ RIZA OFİS                                                                                    İÇ/GÜN

Ali Rıza-Pamir-FGR

Pamir zorla bir odaya girer. Karşısında Ali Rıza’yı görür.

Ali Rıza: Hoş geldin Pamir oğlum.

Pamir: Bu ne böyle adam mı kaçırıyorsunuz?

Ali Rıza alttan alır.

Ali Rıza: Yanlış anlama lütfen geç otur sana önemli haberlerim var.

Pamir şaşkındır.

15.  OKUL                                                                                                 İÇ/GÜN

İrem-Berkay

İrem meraklı.

İrem: Berkay bu deli yine o varoş mahalleye gitti.

Berkay: Macera arıyordur.

İrem: Sence mantıklı mı?

Berkay: İrem benim kızlara aklım ermiyor.

İrem gergin.

İrem: Ya başına bir şey gelirse…

Berkay meyve suyunu içer.

16.  OKUL                                                                                                 İÇ/GÜN

Pelin-Şahin

İkisi konuşurlar.

Pelin: Aşkım salak gibiyim bugün.

Şahin: Ben salak kızlardan hoşlanmam biliyorsun.

Pelin sıkıntılı.

Pelin: Ben o kızla aynı eve nasıl gireceğim?

Şahin: Beste ile mi? Kızın ağzı var dili yok be.

Pelin: Nasıl başa çıkarım?

Şahin: Ne alıp veremediğin var ki? Kıskanıyor musun yoksa?

Pelin sinirli.

Pelin: Nesi var ki kıskanayım?

Şahin: Taktın iyice…

Pelin: Bana Beste’yi koruma bozuşuruz.

Pelin sinirle gider.

17.  ALİ RIZA OFİS                                                                                    İÇ/GÜN

Ali Rıza-Pamir

Ali Rıza Pamir’e nasihat verir.

Ali Rıza: Pamir ben seni biraz araştırdım. Böyle giderse senin gibi bir delikanlıya yazık olacak…

Pamir: Neden?

Ali Rıza: Basketbolcuymuşsun…

Pamir: Evet.

Ali Rıza: Hem de en yeteneklisinden… Sana burs vermek istiyorum.

Pamir: Bakın sizin hayatınızı kurtardım diye bana bir iyilik yapmak zorunda değilsiniz.

Ali Rıza düşünceli.

Ali Rıza: Ben de sıfırdan geldim. İyi bilirim çamurda debelenmeyi. Sen de iyi biliyorsun, gözlerindeki ışığı gördüm büyük adam olacaksın.

Pamir bekler.

Ali Rıza: Seni oğlumun okuluna yazdıracağım. Hem basketbol takımı da Türkiye’de önemli derecelere giriyor. Sonra da istediğin gibi USA kapıları açılır… Ne dersin?

Pamir bir an durur.

18.  SAHİL                                                                                     DIŞ/GÜN

Beste

Beste Cano ile yemek yer.

Beste: Çok acıkmışız değil mi? Afiyet olsun. Pamir gelsin de seni benden alsın bakalım gücü yetiyorsa. Hala benim radyomla uğraşıyor… Sen ne şeker bir kuçusun ya? Hem böyle dert de dinliyorsun…

Cano yemek yer. Oynamak ister.

Beste: Hadi şimdi de yediğimizi eritelim.



ESER SAHİBİ EVRİM TANIŞ İZİNSİZ KULLANILAMAZ. TELİF ÖDENMESİ GEREKİR.

Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-6

God of Art- Sanat Tanrısı 6. ARTEMİS Artemis şaşkındı, garip bir mesajla uyanmıştı. Efil akşamüstü gelip onu alacak, Pertev’in dedesinin...