4 Aralık 2023 Pazartesi

Beste Ve Pamir-Liseli Aşıklar 2

 

1.      SOKAK                                                                                               DIŞ/GÜN

Pelin-Selen-Melisa

Pelin arkadaşlarına planını anlatır.

Pelin: Arkadaşlar, ona unutmayacağı bir doğum günü sürprizi hazırladım.

Kızlar merakla sorarlar.

Selen: Balonlarla “Seni seviyorum”?

Melisa: Boğazda lazer şov “Seni seviyorum”?

Pelin: Yok ya, çok banal… Biraz daha ateşli, heyecanlı bir şey… Kalbi yerinden çıkacak gibi olsun…

Kızlar birbirlerine bakarlar. Pelin anlatmaya başlar.

Pelin: Şimdi hazırsanız başlıyoruz. Yanına gideceğim, gözlerimde her şey bitmiş gibi… Sonra…

Pelin’in anlatımı kesilir diğer sahneye geçeriz.

 

2.      OKUL SPOR SALONU                                                                                    İÇ/GÜN

Şahin-Pelin-FGR

Şahin tek başına basket çalışırken Pelin gelir, ifadesizdir.

Pelin: Şahin sana bir şey söyleyeceğim.

Şahin çalışmaya devam eder.

Pelin: Beni dinler misin?

Şahin: Söyle.

Pelin onu çekiştirir.

Pelin: Yüzüme bak. Ne görüyorsun?

Şahin bakar.

Şahin: Pelin’i görüyorum.

Pelin tavırlı, derin nefes alır.

Pelin: Her şey bitti, senden ayrılıyorum.

Şahin tepki vermez. Pelin arkasını döner gider. Pelin onun arkasından geleceğini düşünür ama Şahin gelmez. Pelin duraklar.

Pelin: Senden ayrılıyorum dedim.

Şahin top sürerek yanına gelir.

Şahin: Olur, senin dediğin olsun.

Pelin şaşırır.

Pelin: Nasıl yani? Tamam mı diyorsun?

Şahin umursamaz.

Şahin: Ben de seninle bu konuyu konuşmak istiyordum. OK ayrılalım…

Pelin çok şaşırır, gözleri dolar.

3.      SPOR SALONU                                                                                              İÇ/GÜN

Oya-Kemal-FGR

Kemal duştan çıkmış ilerlerken Oya karşısına çıkmış gibi yapar.

Oya: Kemal, merhaba nasılsın?

Kemal şaşırır.

Kemal: Oya sen de mi buraya kayıtlısın?

Oya: Yeni başladım, formumu korumak için…

Kemal onun vücuduna bakar.

Kemal: İhtiyacın yok ama spor sağlıklı yaşam için önemli…

Oya sevinir.

Oya: Acelen yoksa vitamin barda sana bir shot ısmarlayayım.

Kemal: Başka zaman artık, şimdi acelem var görüşmek üzere…

Kemal gider, Oya arkasından bakar, biraz ilerler su içerken Kemal’in ödeme sorunu olduğunu duyar.

Görevli: Kemal Bey, ödemeyi buradan alamadık.

Kemal: Nasıl olur?

Görevli: Kredi kartınızda bakiye yok sanırım.

Kemal: Kusura bakmayın hemen halledeceğim.

Oya kulak kabartır, merak etmiştir.

4.      OKUL SPOR SALONU                                                                                    İÇ/GÜN

Pelin-Şahin-Melisa-Selen-FGR

Pelin şaşırmıştır, Şahin umursamaz.

Şahin: Ne oldu ağlayacak mısın yoksa?

Pelin: Ne ağlaması ne kadar içten pazarlıklıymışsın, hain.

Şahin: Kızım sorunun ne geldin ayrılalım dedin OK dedim, bu mu bozdu?

Pelin: Hayır sen bozdun. Her şeyi mahvettin.

Selen ve Melisa onları uzaktan izlerler. Yanlarında arkadaşları vardır. Herkes elinde parti süsleriyle hazır bekler.

Melisa: Ne oldu şimdi işareti vermedi…

Selen: Saçını düzeltince çıkacağız işte.

Pelin ağlar.

Pelin: Sana değmezmiş.

Pelin saçını düzeltince herkes yerinden fırlar, doğum günü şarkısı söyler.

Hepsi: Mutlu yıllar sana, mutlu yıllar sana.

Pelin afallar, Şahin güler, Pelin’in yanına yaklaşır.

Şahin: Hadi sil gözyaşlarını şaka yaptım.

Pelin: Ne şakası?

Şahin: Kızım sevgiline oyun yaparsan sonun bu olur.

Pelin güler.

Pelin: Pisliksin.

Şahin: Bir daha ayrılma lafını etme tamam mı?

Pelin gözyaşlarını siler, arkadaşları yanına gelir, herkes Şahin’i tebrik eder.

Melisa: Nice yıllara Şahin.

Selen: İyi ki doğdun enişte!

Şahin: Teşekkür ederim, sağolun arkadaşlar…

Müzik başlar herkes dans eder. Pelin kimseye belli etmez. Şahin mutludur.

5.      ARABA                                                                                                           İÇ/GÜN

Beste-İrem-FGR

Beste arabada giderken İrem ile konuşur.

İrem: Kızım manyak mısın tek başına nereye gidiyorsun?

Beste: Ne olacak ki, kafede hayranlarımla buluşacağım…

İrem: Hayranların ya sapıksa?

Beste: Beni sapıklar dinlemiyor İrem. Seni sonra ararım varmak üzereyim. Öptüm.

İrem: Beste çıkınca haber ver.

Beste telefonu kapar.

Beste: Burada ineceğim.

Şoför arabayı durdurur.

6.      SOKAK                                                                                                           DIŞ/GÜN

Pamir

Pamir sokakta yürür, köpeği ile birliktedir Beste ile olan buluşma yerine gider.

7.      ARABA                                                                                                           DIŞ/GÜN

Beste-FGR

Beste arabadan iner, şoför de iner.

Beste: Siz gelmeyin lütfen Ahmet abi…

Ahmet: Beste Hanım buralar güvenli değil…

Beste: Sizce bana kim zarar verebilir?

Ahmet sakindir.

Ahmet: Evet ama babanız duyarsa bana çok kızar.

Beste: Ne var burada insanlar da yaşıyor, bir şey olmaz.

Beste hızlanır yürür, şoför arabanın başında kalır.

8.      SOKAK                                                                                               DIŞ/GÜN

Beste-Pamir

Beste adresi arar, geldiği kafe yıkık bir yerdir, şaşırır. Arkada Pamir sessizce onu izler. Cano havlayınca Beste arkasını döner ve Pamir de onu görür. İkisi o an aşık olurlar. Pamir büyülenmiştir, Beste ise Pamir’in gözlerine bakar.

Beste: Pardon buralarda bir kafe arıyordum ama pek yaşam yok sanırım.

Pamir pis pis güler.

Pamir: Yaşam yok haklısın, sana da olmayacak.

Beste: Ne? Anlamadım…

Pamir: Cano seni parçalayacak.

Beste: Sesini bir yerden tanıyorum, sen sert çocuk Pamir’sin.

Pamir Cano’yu kışkırtmaya çalışır.

Pamir: Oğlum bak, bu bilmiş kızı yemen lazım.

Beste bir adım geri atar.

Beste: Kafan iyi mi senin?

Pamir: Daha iyi olacak…

Pamir köpeğinin tasmasını açar, köpek havlayarak Beste’ye doğru koşar.

9.      OKUL SPOR SALONU                                                                                    İÇ/GÜN

Şahin-Pelin-Selen-Melisa-FGR

Pelin ile Şahin pasta yerler. Herkes dans eder, Mario Hoca gelir.

Mario: Ooo Şahin nice yıllara.

Şahin: Hocam pastamdan yiyin.

Mario: Hemen.

Selen: Hocam bir de espresso yapalım size.

Mario: Bu saatte cappucino tercih ediyorum.

Hepsi gülerler. Pelin pasta yer, Şahin fısıldar.

Şahin: Bu kadar pasta yersen kilo alacaksın. Ben de seni bırakacağım.

Pelin: Bugün canımdan can gitti zaten, hala elim ayağım titriyor.

Şahin: Ava giden avlanır.

10.  SOKAK                                                                                                           DIŞ/GÜN

Pamir-Beste

Köpek Beste’nin dizinin dibine oturmuştur. Pamir ona emir verir.

Pamir: Ye oğlum, parçala oğlum.

Beste: Bunu mu öğretiyorsun cici köpeğe?

Pamir: Cici mi? O kimleri yedi biliyor musun?

Beste: Umarım bir gün seni yer.

Pamir üzerine yürür.

Pamir: Bana bak kızım ağzını topla kiminle uğraştığını sanıyorsun sen?

Köpek Pamir’e havlar, Beste güler.

Beste: Gördün mü? Köpek iyiyi kötüyü ayırt ediyor.

Beste köpeği sever, Pamir onun elinden sertçe alır.

Pamir: Seni uyarıyorum, o dandik radyo programında adımı ağzına alma fena olur.

Beste etrafına bakar.

Beste: Lütfen düzgün konuşur musun?

Pamir güler.

Pamir: O dandirik radyo programı.

Beste sinirlenir.

Beste: Terbiyesiz.

Pamir: En büyük küfrün bu mu? Çok komiksin.

Beste: Senin için ağzımı bozamam…

Pamir: Hadi ikile.

Beste: Mahalle senin mi oluyordu?

Pamir: Evet.

Beste mırıldanır.

Beste: Tipsiz şey…

Pamir: Duyamadım sivri sinek.

Beste: Bana hakaret edemezsin, seni şikayet edeceğim beni kandırdın.

Pamir: Kime şikayet edeceksin.

Beste: Görürsün…

Pamir: Çok korktum çok! Bak kızım adımı ağzına alma!

Beste: Çok beklersin…

Beste hırsla gider, Cano arkasından mahsun bakar. Pamir köpeği çekiştirir.

Pamir: Yürü be Cano sen de aşık oldun kıza…

 

11.  OFİS                                                                                                               İÇ/GÜN

Kemal-FGR

Kemal çaresiz oturur, mali müşaviri ile konuşur.

Ali: Kemal Bey iflasınızı açıklamanız gerekiyor. Hem de hemen yoksa…

Kemal: Yoksa ne olur? Hapse mi girerim… İflasımı açıklayacağıma ölürüm daha iyi…

Ali: Öyle düşünmeyin her şirketin başına gelen şeyler.

Kemal: Demesi kolay. Ama yapamam.

Kemal üzgündür, adam evrakları önüne sürer. Kemal kalemi eline alır.

12.  OYA EV                                                                                                          İÇ/GÜN

Oya-Pelin

Oya telefondadır.

Oya: Anladım şekerim demek durum vahim… Neyse Kemal güçlü adamdır bir çıkış yolu bulur… Bir ara uğra da kahve içelim. Fal mı? İnsan kaderini kendi yaratır cicim.

Oya güler, Pelin içeri girer, mutsuz görünür.

Oya: Pelin geldi şimdi onunla ilgileneyim sonra konuşuruz… Öptüm bye.

Oya telefonu kapar Pelin’e doğru gider.

Oya: Kızım hoş geldin.

Pelin: Hoş bulduk.

Oya: Ne oldu sana? Bakayım ağladın mı? Bir şey mi oldu? Söylesene.

Pelin: Anne yok bir şey iyiyim.

Oya paniklemiştir.

Oya: Pelin ne oldu?

Pelin oturur.

Pelin: Anne sakin olur musun? Şahin’e şaka yapayım dedim burnumdan geldi…

Oya: O ne anlar şakadan?

Pelin: Beni kendi tuzağıma düşürdü.

Oya Pelin’i omuzlarından tutar.

Oya: Pelin ben sana ne öğrettim hayatta asla tuzağa düşmeyeceksin. Kendi tuzağına düşersen zaten nasıl kurtulman gerektiğini bilirsin. Sakın bir daha başkası için ağlama. Seni kimse üzemez.

Pelin konuşmayı dinler yutkunur derine bakar.

Pelin: Tamam anne, haklısın.

13.  OKUL BAHÇESİ                                                                                  DIŞ/GÜN

Beste-İrem-Berkay

Beste okula gelir, İrem’in yanına oturur.

Beste: Merhaba.

İrem: Beste ne oldu anlat çabuk?

Beste: Ne hayranlarımı gördüm ne de kafeyi?

İrem: Nasıl ya?

Beste: Tuzakmış…

İrem’in gözleri büyür.

İrem: Olamaz, bir sapık falan mı?

Beste gülümser.

İrem: Kimmiş? Sana bir zarar vermedi değil mi?

Beste: Hayır, önce istek şarkı istedi sonra ben dilime dolayınca bozuldu, aklı sıra ders verecek. Hayranlarımdan biri gibi aradı buluşma yerine çağırdı.

İrem: Biliyorum sonra?

Beste: Köpeğiyle orada duruyordu, ismi Cano… Çok şekerdi elimi yaladı.

İrem şaşırır.

İrem: Elini mi yaladı, sapık işte. Of kızım dedim tek başına gitme oralara, ben de gelseydim dilini koparırdım.

Beste güler.

Beste: Elimi köpek yaladı, çok komiksin.

İrem: Eee çocuk ne yaptı?

Beste: Hiç köpeği üstüme saldı, beni yesin diye ama o beni sevdi.

İrem: Köpek sevmeye varoşa mı gittin?

Beste: Öyle oldu… Çocuk bir değişik, ismi Pamir baya güçlü görünüyor.

İrem: Ya sana bir şey yapsaydı?

Beste: Kötü kalpli bir çocuğa benzemiyor.

İrem Berkay’ı görür.

İrem: Bak benim kötü çocuk da geliyor.

Berkay elinde meyve suyuyla gelir.

Berkay: Selam, 100 tane soru çözdüm bir ara vereyim dedim.

İrem derin nefes alır.

İrem: 100 soru mu maşallah sana…

Beste ile gülerler Berkay anlamaz.

14.  PAMİR OKUL                                                                                     DIŞ/GÜN

Pamir-Hoca

Pamir basketbol hocası ile buluşur.

Hoca: Pamir gel sana bir şey söyleyeceğim.

Pamir: Hocam yeni antrenman yaptım, kızmayın.

Hoca: Kızmayacağım başka bir sorun var.

Pamir: Ne oldu?

Hoca: Takım çalışmaları durdu.

Pamir: Nereden çıktı? Neden?

Hoca: Sponsorlar çekildi… Ne yazık ki seneye kadar bütçemiz yok.

Pamir sinirlenir.

Pamir: Hocam sağdan soldan soruşturup bulamaz mıyız?

Hoca: Her yolu denedim Pamir…

Pamir: Geleceğim askıya mı alındı?

Hoca: Böyle düşünme seni başka takımlara sokmayı deneyeceğim.

Pamir uzaklara bakar.

Pamir: Sağolun hocam zaten size çok yük oldum.

Hoca: Senin kadar yetenekli bir sporcuyla her zaman karşılaşmıyorum.

Pamir mahcup.

Pamir: Yüzünüzü asla kara çıkarmayacağım, söz!

Hoca Pamir’in omuzuna vurur.

15.  PAMİR EV                                                                                                      İÇ/GECE

İhsan-Nazlı-Pamir

Nazlı yemek sofrasını kurarken İhsan ile konuşur. İhsan sessizdir.

İhsan: Abim iki gündür telefonu açmıyordu.

Nazlı: Yine nelere bulaştı Allah bilir.

İhsan: Sorma, parasını falan istemiyorum, biz böyle geçinip gidiyoruz.

Nazlı: Haklısın yarın bir gün başımıza çıkıp gelmesin.

İhsan: Gelsin sorun o değil ama Pamir’in hayalleriyle oynuyor.

Nazlı kocasının yanına gider.

Nazlı: Acaba Pamir’e güzel bir dille anlatsak mı? Senin baban böyle böyle. Amerika’ya asla seni almayacak, oyalıyor.

İhsan kafasını hayır anlamında sallar.

İhsan: Yıkılır… Çocuğun tek motivasyonu bu, yaşama bunun için sarıldı, gece gündüz top oynuyor. Neden? Babam beni yanına alsın orada NBA’de mi ne orada oynayayım diye. Şimdi ben nasıl derim boşa hayal kuruyorsun.

Nazlı: Pamir bir üzülse ben bin üzülürüm ama çocuğun umutlarıyla oynamak da günah…

İhsan: Biliyorum belki elimize üç beş kuruş geçer de Pamir’i iyi bir okula göndeririz.

Nazlı: İnşallah.

Pamir gelir.

Pamir: Mis gibi yemek hazır.

Nazlı: Pamir oğlum hoş geldin.

İhsan da sofraya oturur.

İhsan: Çok acıktım bak karnımdan ses geliyor.

Pamir: Hadi yiyelim amca…

Nazlı tencereyi getirir hepsi masada otururlar.

Nazlı: Afiyet olsun başlayın soğutmayın.

Pamir tam yiyecekken telefon çalar, Nazlı ve İhsan birbirine bakar.

Pamir: Telefon çalıyor.

İhsan: Babandır sen aç.

Pamir hızla telefonu açar.

Pamir: Alo! Baba nasılsın? Yemek yiyorduk. Nasıl? Ne zaman? Baba istediğin zaman gelirim zaten takım da artık çalışmıyor.

Babası geçiştirmiştir. Pamir toparlar.

Pamir: Sen nasılsın? Biz de iyiyiz merak etme… Dediğim gibi sen haber ver ben pasaportu alayım vizeyi falan hallederiz, belki davetiye gönderirsin… Tamam selam ederim. İyi akşamlar, sana iyi günler.

Pamir telefonu kapar. Gülümser.

16.  EV                                                                                                                 İÇ/GÜN

İsmail-FGR

Pamir’in babası telefonu kapar. Amerikan tarzı fakir bir evdedir. İki siyahi çocuk vardır. Babası onlara bakar, kendi çocukları olduğunu anlarız.

Çocuk: Daddy!


ESER SAHİBİ EVRİM TANIŞ İZİNSİZ KULLANILAMAZ. TELİF ÖDENMESİ GEREKİR.

Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-6

God of Art- Sanat Tanrısı 6. ARTEMİS Artemis şaşkındı, garip bir mesajla uyanmıştı. Efil akşamüstü gelip onu alacak, Pertev’in dedesinin...