4 Aralık 2023 Pazartesi

Beste ve Pamir-Liseli Aşıklar 5

 

1.      OYA EV-ODA                                                                                                 İÇ/GÜN

Pelin-Oya

Pelin okuldan gelir. Oya kendine kıyafet bakar.

Pelin: Anne gelebilir miyim?

Oya: Gel tabi.

Pelin: Elbise mi deniyorsun?

Oya: Evet akşam için.

Pelin: Akşam yemeği mi hım, kiminle?

Oya: Sen de geliyorsun.

Pelin bozulur.

Pelin: Anne ben evde kalsam.

Oya: Olmaz bir sürpriz var.

Pelin: Sürpriz mi?

Oya: Gittiğimiz yerde öğreneceksin.

Pelin: Tamam ne giyeyim?

Oya: Sana en çok yakışanı…

Pelin: Tamam.

Pelin gider Oya aynada kendine bakar. Gülümser.

2.      BESTE EV-MUTFAK                                                                                       İÇ/GÜN

Hanım-Ahmet

Hanım mutfakta yemek hazırlar. Şoför elinde pasta-kurabiye-içeceklerle gelir.

Hanım: Ahmet bunlar ne?

Ahmet: Kemal Bey aldırdı.

Hanım: Kim gelecekmiş akşama söylemedi mi?

Ahmet: Hayır, sürpriz gibi bir şeyler dedi. Ama servis 10 numara olsun diye tembihledi.

Hanım pastayı açar üzerinde kalp vardır.

Hanım: Hayır olsun yoksa?

Ahmet ile birbirlerine bakarlar.

3.      MAĞAZA                                                                                           İÇ/GÜN

Kemal-FGR

Kemal takım elbise dener.

Kemal: İşte bu.

Terzi: Kemal Bey tam üzerinize oturdu. Kravat da bu!

Kemal kravatı takar.

Kemal: Harika!

Terzi: Muhteşem oldu. Güle güle giyin.

Kemal aynada kendine bakar.

Kemal: Beste için bir elbise düşünüyorum. Masallardaki prenses gibi olsun.

Terzi: Birkaç model ayarlayalım Beste Hanım ile gelince karar verirsiniz.

Kemal: Beste’nin haberi olmasın ona hediye düşünüyorum.

Terzi: Hay hay. Siz nasıl arzu ederseniz.

4.      PAMİR EV                                                                                                      İÇ/GÜN

Pamir-İhsan-Nazlı

İhsan ve Nazlı kavga ederler.

Nazlı: İhsan hangi akla hizmet eski yatağın içine o kadar parayı sıkıştırdın?

İhsan: Ben mi suçlu oldum Allah kahretsin… Bana sormadan iş yap, iyi mi? Sen hep böyle başına buyruksun. Bul şimdi o parayı hadi bakalım.

Nazlı: Adamlar çöplüğe bırakmışlar işte. Gidip bakalım

Pamir: Yenge hangisiydi?

Nazlı: Anadolu’daki büyük çöplük.

Pamir: Sakin olun ben halledeceğim.

Pamir cep telefonuyla arkadaşlarını arar.

Pamir: Hasan bizim çocukları topla bir işimiz var. Yok lan yatak arayacağız.

İhsan fena olur.

İhsan: Ben o parayı nasıl ödeyeceğim diye düşünürken toptan gitti.

Pamir: Sen o parayı neden çektin amca?

İhsan: İhtiyacım vardı.

Pamir anlar.

Pamir: Yoksa benim pasaport vize işine mi? Ah be amcam ben halledeceğim dedim…

Nazlı ağlar.

Nazlı: Ellerim kırılsaydı almasaydım yeni yatak.

Pamir onları sakinleştirir.

Pamir: Sakin ol. Yenge hırpalama kendini. Para bulunur…

Nazlı: Ya bulunmazsa.

Pamir: Ölüm yok ya sonunda. Ya size bir şey olsaydı, yengem arayınca nasıl geldim hatırlamıyorum.

İhsan: Sağol evladım.

Pamir: Bulamazsak çalışır öderiz. Ben çıkıyorum. Haber veririm.

Nazlı ile İhsan kalırlar. Nazlı ağlar.

İhsan: Ağlama tamam hadi…

Nazlı: Özür dilerim.

İhsan yanına gider karısına sarılır.

5.      SOKAK                                                                                   DIŞ/GECE

Cenk-Hasan-Yeşim

Cenk ve Hasan hızla giderlerken Yeşim yollarını keser.

Yeşim: Nereye böyle?

Hasan: Önemli çekil.

Yeşim: Pamir nerede?

Cenk: Çöpte.

Yeşim: Ne çöpü be?

Hasan: Amcasının içi para dolu yatağı çöpe gitmiş de onu arayacağız.

Yeşim: Manav kirli çıkıymış desenize.

Yeşim güler, diğerleri gider.

6.      BESTE EV-ODA                                                                       İÇ/GECE

Beste-Kemal-Yeşim

Beste odasındadır babası gelir.

Kemal: Kızım nasılsın?

Beste: Babacım iyiyim.

İkisi sarılırlar.

Beste: Baba biliyor musun okul gösterisi için tam iki şarkı söyleyeceğim.

Kemal: Aferin sana…

Beste: Hem radyomun dinleyici sayısı da 10 bine ulaştı.

Kemal: Beste canım kızım çok yeteneklisin. Aynı annen gibi…

Beste: Anne deme baba içim acıyor…

Kemal konuyu değiştirir.

Kemal: Beste akşama misafirlerimiz var.

Beste: Kim geliyor?

Kemal: Eski bir arkadaşım… Kızıyla birlikte…

Beste: Tamam, umarım iyi anlaşırım.

Kemal: Canım kızım. Ben odadayım, hazırlanıp gelirsin…

Beste: Peki babacığım.

Kemal çıkar. Beste’nin telefonu çalar. Arayan Yeşim’dir.

Yeşim: Alo!

Beste: Alo kimsiniz?

Yeşim: Beni arayıp durmuşsun, hayırdır?

Beste telefondaki numaraya bakar.

Beste: Hım Pamir ile konuşacaktım…

Yeşim tersler.

Yeşim: Salça olma artık istersen. Pamir de Pamir tutturdun.

Beste bozulur.

Beste: Ben mi tutturdum?

Yeşim: Sevgilimle buluşmuşsun.

Beste: Hayır yanlış anladın, öyle olmadı.

Yeşim: Bana bak kızım, şarkı istedik pişman ettin.

Beste panikler içi sıkışır.

Beste: Hayır öyle olmadı…

Yeşim: Bir daha biz rahatsız etme.

Yeşim telefonu kapar Beste panikler elleri titrer.

7.      ÇÖP                                                                                       DIŞ/GECE

Pamir-Hasan-Cenk-Yeşim-FGR

Pamir arkadaşlarıyla çöpte yatak arar, Yeşim de birkaç kişiyle gelir. Pamir yanına gider.

Pamir: Kızım senin ne işin var burada?

Yeşim: Sana yardıma geldim.

Pamir: Git buradan.

Yeşim: Gitmem. Sana yardım edeceğim.

Pamir: Kim söyledi?

Yeşim gözleriyle Hasan’ı gösterir. Pamir sert çıkar.

Pamir: Evine git.

Yeşim: Ne biçim insansın? Yardım edelim dedik.

Pamir: İstemiyorum.

Yeşim: Ya başkaları gelip yatağı bulup parayı alırsa?

Yeşim tehdit eder.

Pamir: Kim bulacak ki? Kimseye söyleme sende. Hadi git.

Yeşim ona doğru bir adım atar Pamir gider.

Yeşim: Pamir. Görürsün sen…

Yeşim kızgındır.

8.      BESTE EV-ODA                                                                                  İÇ/GECE

Beste-Hanım

Beste nefes darlığı çekerken Hanım gelir.

Hanım: Beste iyi misin?

Beste: İyiyim dadı…

Hanım: Yine mi kriz geldi?

Beste: Hayır sakinleştim.

Hanım ona su verir.

Hanım: İç bakalım, sakin ol. Baban bir şey mi dedi.

Beste şaşırır.

Beste: Hayır ne diyecek ki?

Hanım: Ne oldu o zaman?

Beste: Önemli değil…

Beste’nin telefonuna mesaj gelir. Sesli okur.

Beste: Beste yatağımda 20 bin Lira vardı, yanlışlıkla çöpe atıldı. Dinleyiciler yardım ederse onu Anadolu çöplüğünde bulacağız. Bu akşam oraya gelip bize yardım etmek isteyen olursa diye radyoda anons yapar mısınız?

Beste bakar.

Beste: Dadı dur bir saniye yardım anonsu yapmam lazım.

Beste radyosunun başına geçer.

9.      ÇÖP                                                                                       DIŞ/GECE

Yeşim-FGR

Yeşim mesaj attığı telefonu arkadaşına verir.

Yeşim: Bu noyu engelle, Ok?

Yeşim pis pis uzaktan çöp arayanlara bakar.

 

10.  ARABA                                                                                                           İÇ/GECE

Pelin-Oya

Pelin ve Oya araçtadırlar.

Pelin: Anne geçe kalmayız değil mi?

Oya: Kalmayız kızım en kötü ben geceye devam ederim sen eve dönersin.

Pelin: Umarım güzel yemek vardır karnım çok acıktı.

Oya: Pelin bu aralar çok abur cubur yiyorsun.

Pelin: Anne zayıfım ama…

Oya: Formunu koruman lazım…

Pelin omuzları çöker.

11.  ŞAHİN EV                                                                                           İÇ/GECE

Şahin-Ali Rıza

Şahin yemek masasındadır Ali Rıza ile oturur.

Şahin: Baba bugün ne oldu biliyor musun? Üst üste çok sayı yaptım ve maçı aldım. Mario Hoca dedi ki beni İtalya’da kaparlarmış. Ne dersin baba belki seneye İtalya’da okurum…

Ali Rıza umursamaz.

Ali Rıza: Bakalım…

Şahin: Beni dinliyor musun?

Ali Rıza: Ne? Evet dinliyorum.

Şahin: Baba doğum günümü kutlamadın bile…

Ali Rıza’nın telefonu çalar. Masadan kalkar.

Ali Rıza: Neredeymiş? Buldunuz mu?

12.  BESTE EV                                                                                           İÇ/GECE

Beste-Kemal-Hanım-Pelin-Oya

Beste salona gelir, Kemal de giyinmiştir.

Beste: Baba çok yakışıklı olmuşsun.

Kemal: Gerçekten mi?

Beste: Gelsinler de artık yemeğe geçelim.

Kemal: Beste bir şey soracağım. Ben bir karar alsam ne düşünürsün?

Beste: Nasıl bir karar?

Kemal: Güzel bir değişim… Yani ikimiz için de iyi olacağını düşünüyorum.

Beste: Babacığım ben senin aldığın her kararda yanında olacağım. Merak etme…

Kemal rahatlar.

Kemal: Teşekkür ederim, her kararımı seni düşünerek aldım bugüne kadar. Bundan sonra da böyle olacak.

Beste: Anlaştık.

Kapı çalar. Oya ve Pelin gelirler.

Hanım: Buyurun bu taraftan…

Oya Kemal ile karşılaşır. Pelin de Beste ile. Pelin’in suratı düşer. Beste kalakalır.

Pelin: Olamaz!

Oya: İyi akşamlar Kemal.

Kemal: Hoş geldiniz, buyurun.

Herkes selamlaşır.

Kemal: Pelin bak bu benim kızım Beste.

Pelin sinirli.

Pelin: Biliyorum.

Beste: Aynı okuldayız.

Oya şaşırmış gibi yapar.

Oya: Bilmiyordum Kemal görüyor musun tesadüfü?

Kemal: Güzel madem arkadaşsınız biz biraz daha rahatladık değil mi?

Oya Kemal’e gülümser.

Kemal: Buyurun masaya geçelim.

Hepsi yerine otururlar. Pelin Beste’ye sinir bakar. Hanım yemekleri getirmeye gider.

13.  ŞAHİN EV                                                                              İÇ/GECE

Şahin-Ali Rıza

Şahin babası ile konuşmaya çalışır, Ali Rıza gelir masaya oturur.

Şahin: Baba bak dinle, haftaya maç var gelmen lazım.

Ali Rıza: Hangi gün?

Şahin: Cumartesi.

Ali Rıza: Bakarız.

Şahin gergin.

Şahin: Bakarız ne demek baba? Maçıma gelemez misin bir kez? Beni destekleyemez misin?

Ali Rıza ağzını siler.

Ali Rıza: Top peşinde çok koştun biraz iş öğren.

Şahin: İş mi?

Ali Rıza: Senin yaşında çocuklar neler yapıyor bir bilsen.

Ali Rıza Pamir’i düşünür.

Şahin: Ne yapıyorlar?

Ali Rıza: Ama suç bende seni muhallebi çocuğu gibi yetiştirdim.

Şahin: Ne alakası var baba? Ne biçim laflar bunlar?

Ali Rıza masadan kalkar.

Ali Rıza: Adam ol artık.

Şahin sinirli yalnız kalır.

14.  ÇÖP                                                                                       DIŞ/GECE

Pamir-Cenk-Hasan

Hepsi çöpü arar.

Hasan: Oğlum burada yatak matak yok.

Cenk: Abi leş gibi koktum.

Pamir: Sizden yardım isteyende kabahat. Cem abiniz arasa ayaklarınız arkanıza vura vura gidersiniz.

Cenk Hasan birbirine bakar.

Pamir: Veririz birkaç kuruş, çorba parası.

Pamir tavırlıdır.

Hasan: Abi ben mi yanlış görüyorum?

Hasan ileri bakar bir sürü insan koşarak gelir.

Pamir: Ne bu şimdi?

Cenk: Abi bu akşam herkes bir şeyini kaybetti herhalde?

Pamir: Kardeş hayrola?

Birileri cevap verir.

Adam: Radyoda duyduk bir yatak çöpe atılmış içinde de para varmış.

Pamir sinirlenir diğerleri şoke olur.

15.  BESTE EV                                                                               İÇ/GECE

Beste-Pelin-Oya-Kemal-Hanım-Ahmet

Hepsi yemek yerler, Pelin fısıldar.

Pelin: Anne ne zaman kalkarız?

Oya: Saçmalama Pelin yeni geldik.

Beste konu açmaya çalışır.

Beste: Pelin sen dans ekibinde misin?

Pelin: Evet görmedin mi?

Beste alınır.

Beste: Gördüm.

Kemal toparlar.

Kemal: Pelin güzelliğini senden almış.

Oya sevinir.

Oya: Teşekkür ederim.

Kemal: Madem herkesin karnı biraz doydu şimdi asıl mevzuya gelelim…

Hepsi meraklı gözlerle Kemal’e bakarlar.

Kemal: Oya ile hayatımızı birleştirmeye karar verdik…

Beste’nin kulakları duyamaz olur. Pelin sinirli annesine bakar. Hanım uzaktan Beste’ye bakar. Kemal heyecanlıdır, Oya sevinçli… Kemal işaret eder. Hanım pastayı getirir.

Oya: Kemal inanamıyorum aynı nişan pastamız gibi…

Kemal: Yüzüklerimiz zaten vardı…

Pelin: Ne oluyor anlamadım?

Oya: Pelinciğim sana hiç anlatmadım. Beste belki baban da sana bahsetmemiştir. Biz Kemal ile yıllar önce nişanlıydık… Yani ilk kez birbirimizle çıkıp ailelerimiz vesilesiyle nişanlandık. Sonra bazı aksilikler oldu… Ama şimdi tekrar birleşiyoruz. Aşk işte ikimiz de birbirimizi unutamamışız.

Pelin: Olamaz!

Oya uyarır.

Oya: Pelin sakin ol.

Beste öksürür astım krizi tutar. Dadısı gelir.

Hanım: Beste sakin ol kızım.

Kemal: Kızım iyi misin?

Pelin: Kız ölüyor.

Oya: Pelin sus.

Oya mahsustan ilgilenir.

Oya: Kemal ne oluyor?

Kemal: Astım krizi şimdi geçer.

Hanım: Beste derin nefes al hah tamam şimdi…

Beste sakinleşir.

 

16.  ÇÖP                                                                                       DIŞ/GÜN

Pamir-Hasan-Cenk-FGR

Pamir sinirli.

Pamir: Hep bu Beste yüzünden değil mi?

Hasan: Kız senden pislik çıktı oğlum.

Pamir: Bu sefer mahalleye gömeceğim onu…

Cenk: Kalbine mi gömdün yoksa?

Pamir kızgın.

Pamir: Şu yatağı bulamazsak kendimi de gömeceğim…

Hasan: Oğlum bu paraya bulan sana getirip verir mi ki?

Cenk başını hayır anlamında sallar.

Cenk: Unut o parayı. Bu akşam bulduk bulduk…

Pamir: O mıy mıy kız duyurmasaydı bulurduk yalan oldu artık.

Pamir telefona bakar.

Pamir: Hah amcam arıyor ne diyeceğim ben şimdi?

Hasan: İstersen parayı buldum de.

Pamir telefonu açmaz.

Pamir: Eee eve ne götüreceğim.

Cenk: Cem abi borç verir istersen.

Pamir: Benim onla işim olmaz oğlum…



ESER SAHİBİ EVRİM TANIŞ İZİNSİZ KULLANILAMAZ. TELİF ÖDENMESİ GEREKİR.

Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-6

God of Art- Sanat Tanrısı 6. ARTEMİS Artemis şaşkındı, garip bir mesajla uyanmıştı. Efil akşamüstü gelip onu alacak, Pertev’in dedesinin...