4 Aralık 2023 Pazartesi

Beste ve Pamir-Liseli Aşıklar 3

 

1.      PAMİR EV                                                                                          İÇ/GECE

Pamir-İhsan-Nazlı

Pamir yemek masasındadır.

Pamir: Zamanını söylemedi ama ben pasaportu alsam iyi olur.

İhsan: Sıkıştırma babanı…

Nazlı çaresizdir söyleyelim mi gibi bakar.

İhsan: Bak manavda işler iyi giderse sana biraz veririz onunla halledersin.

Pamir sevinir.

Pamir: Aslan amcam benim… Babam bir sen iki.

İhsan ikinci sayıldığı için ezilir.

Nazlı: O seni oğlu biliyor…

Bir sessizlik olur Pamir duygusal.

Pamir: Benim ailemsiniz…

2.      BESTE EV-ODA                                                                                              İÇ/GÜN

Beste-İrem-Hanım

Beste programa başlamak üzeredir.

İrem: Bana da istek şarkı çalar mısın?

Beste: Peki hangisini istiyorsun?

Hanım gelir.

Hanım: Kızlar size meyve suyu getirdim, taze sıkılmış.

Beste sevinir.

Beste: Dadım bir tanedir benim.

Beste’nin telefonuna mesaj gelir. “Ben Pamir aşkım Yeşim için şarkı istiyorum”.

Beste: Bak görüyor musun? Adımı anma diyordu şimdi sevgilisine şarkı istiyor.

Hanım: Deli kız, mutfakta dinliyorum sana iyi yayınlar.

Hanım çıkar.

3.      BASKETBOL SAHASI                                                                         DIŞ/GÜN

Yeşim-Pamir-Hasan-Cenk-Beste

Yeşim’in Beste’ye mesaj attığını anlarız. Güler, radyosunun sesini açar.

Yeşim: Gençler dinleyin bakalım ne çalıyor?

Beste Anons: Sert çocuk Pamir sevgilisi Yeşim için şarkı istemiş. Pamirciğim hani senden bahsetmem yasaktı madem istemiyorsun neden sürekli radyomu dinliyorsun? Cevap ver bakalım. Al bu şarkı sana gelsin.

Yeşim güler. Hasan ve Cenk taklit yaparlar.

Cenk: Pamirciiim.

Hasan: Pamir romantik prens oğlum gizli gizli şarkı isteme de ne ha?

Pamir anonsu duyunca sinirlenir.

Pamir: Yeşim sen mi sarıyorsun şu kızı üstüme?

Yeşim: Ne alaka?

Pamir: Ben şarkı falan istemiyorum. Sen mi istiyorsun?

Pamir Yeşim’in üzerine yürür, Yeşim bozulur.

Yeşim: Evet bir sorun mu var?

Pamir: Bak işgüzarları hiç sevmem… Kız elimde kalacak zaten minicik bir şey.

Yeşim anlamaz.

Yeşim: Sen nereden biliyorsun minicik olduğunu?

Pamir: Gördüm de ondan.

Yeşim bozulur.

Yeşim: Kızla mı buluştun.

Cenk: Ooo yenge dövecek.

Hasan: İşler karıştı, diziye döndü…

Pamir sert bakar.

4.      BESTE EV-ODA                                                                                              İÇ/GÜN

Beste-İrem

Beste söylenir.

Beste: Bak gördün mü mahsus yapıyor?

İrem: Çocuk sana aşık o zaman?

Beste: Sevgilisi var ama.

İrem: Yalandır belki.

Beste: Hiç aklıma gelmemişti.

İrem panikler.

İrem: Sert çocuk Pamir, Beste’ye aşık oldu!

Beste kızarır.

Beste: İrem nereden çıktı? Beni görmemişti ki?

İrem: Gördü artık büyüledin çocuğu…

Beste: Böyle erkeklerle işim olmaz benim.

İrem: Şöylesi böylesi yok, aşk aşktır. Artık daha duygulu şarkılar yazarsın.

Beste İrem’e bakakalır.

5.      BASKETBOL SAHASI                                                                         DIŞ/GÜN

Pamir-Yeşim-Cenk-Hasan-Beste

Pamir Yeşim’in üzerine yürür. Cenk ve Hasan arasında konuşur.

Cenk: Ben Yeşim için 20 kağıt yatırıyorum.

Hasan: 20 azmış bence Pamir kızı çiğ çiğ yer.

Cenk: Abi, Yeşim’den bahsediyoruz.

Hasan: Pamir’den bahsediyoruz!

Pamir Yeşim’e bağırır.

Pamir: Kızım git başımdan sana ne ya?

Yeşim: Arkamdan iş mi çeviriyorsun? Kıza umut mu verdin?

Pamir güler.

Pamir: Manyak manyak konuşma.

Pamir giderken Yeşim onu tutar.

Yeşim: Beni mi aldatıyorsun sen?

Cenk ve Hasan bakarlar.

Pamir: Seninle aramızda hiçbir şey yok.

Yeşim şoke olur.

Yeşim: Ne ne dedin sen?

Pamir: Sen benim hiçbir şeyimsin…

Yeşim: O zaman Ali’yi niye tartakladın?

Pamir: Gece gündüz beynimi yedin, bu çocuk beni rahatsız ediyor diye…

Yeşim alınır.

Yeşim: Benim için yaptın işte…

Pamir: Bak Yeşim ben seni arkadaş olarak görüyorum, orada burada sevgilim deyip durma. Bu sana son ikazım.

O esnada radyodan anons gelir.

Beste Anons: Nasıl Pamir şarkıyı beğendin mi? Belki de Yeşim diye biri yoktur sen onu hayalinde yaratmışsındır?

Yeşim şaşırır, Pamir sinirle radyoyu alır Yeşim’e doğru fırlatacakmış gibi.

Pamir: Al bu radyoyu yoksa elimden bir kaza çıkacak.

Yeşim radyoyu alır.

Yeşim: Son sözün bu bu?

Pamir: Yeşim git buradan!

Pamir bağırınca Cenk ve Hasan korkarlar. Yeşim sinirle gider.

 

6.      BESTE EV-ODA                                                                                              İÇ/GÜN

Beste-İrem

İrem sıkılır.

İrem: Beste hadi gidelim Berkay ile bir şeyler yiyelim.

Beste: Senin de aklın fikrin yemekte…

İrem bozulur.

Beste: Öylesine dedim kızma. Ben seni bu halinle daha çok seviyorum.

İrem güler.

Beste: Yayını bitireyim gideriz.

7.      BASKETBOL SAHASI                                                                         DIŞ/GÜN

Pamir-Hasan-Cenk

Pamir telefonla bir arkadaşını arar.

Pamir: Kardeş sende bir şey isteyeceğim, evde misin? Bilgisayarı açsana, acil bir durum var da…

Hasan ve Cenk aralarında fısıldaşırlar.

Hasan: Oğlum 20 Lira ne olacak?

Cenk: Abi cebimde sadece 4 TL var.

Hasan: Kalsın. Kelle paça ısmarlarsın.

Cenk: Bakarız.

Pamir arkadaşlarının yanına gelir.

Pamir: Bu ne ya hepsi üst üste geliyor.

Cenk: Başka ne oldu ki?

Pamir: Bizim takım işi yattı?

Hasan: Nasıl ya?

Pamir: Takımın parası bitmiş anlayacağın, ben de açıkta kaldım. Hoca bir yer bulurum dedi ama çok zor.

Cenk teselli eder.

Cenk: Üzülme oğlum USA’ya gidince halledersin.

Pamir: O da var, pasaport vize parası derken.

Hasan: İş lazım diyorsun yani.

Pamir: Bilemedim.

Cenk: Dur bakalım bize bir şeyler çıkarsa sen de gelirsin.

Pamir: Yapabilir miyim ki?

Hasan: Bizim işleri, yaparsın…

Hepsi birbirlerine bakarlar. Pamir’in telefon çalar.

Pamir: Tamam mı bağla beni.

8.      BESTE EV-ODA                                                                                              İÇ/GÜN

Beste-İrem-Pamir

Beste tam programı kapayacakken bir terslik sezer.

Beste: Ne oluyor anlamadım?

İrem: Sorun mu var?

Beste: Kapatamıyorum.

Beste denerken yayın açılır Pamir taklitle anonsa başlar.

Pamir: Merhaba ben cici kız Beste, size hangi şarkıyı çalayım bugün? Aaa Pamir diye birine taktım… Ona sarayım dur, işim gücüm yok da.

Beste şaşırır.

Beste: İrem ne oluyor? Hacklendim. Olamaz, Pamir konuşuyor.

İrem: Aa hemen kapa kapa.

Beste kapamaya çalışır kapatamaz.

Pamir Anons: Beste Hanım boşuna uğraşmayın kontrol bende... Şimdi size kendimden bahsedeyim, kısa boylu çelimsiz bir kızım, o kadar çirkinim ki aynaya bakamıyorum.

İrem: Yalancı.

Beste: İrem ne yapacağım.

Beste ağlamaya başlar.

İrem: Sakin ol dur!

Pamir Anons: Hiç sevgilim olmadı, evde kaldım. Ayrıca asosyalim, o yüzden radyo programı yapıyorum.

Beste bağırır, Dadı gelir.

Hanım: Beste ne oldu?

Beste: Dadı hacker geldi.

Hanım: Nerede?

İrem güler, Beste ağlar.

Beste: Olamaz rezil oldum.

Pamir Anons: Sağa sola bulaşarak ilgi çekmeye çalışıyorum ama bu kez taşa çarptım. O yüzden çok özür dilerim. Pamir beni affet lütfen.

Beste: Aaa hayır hayır.

Pamir Anons: Şimdi size Pamir’den beni affetmesi için bir şarkı çalacağım. Sevgiyle kalın, ayağınızı denk alın. Ha bu arada bu kızın dandik programını dinleyeceğinize gidin ders çalışın.

Beste’nin eli ayağı tutmaz.

Beste: Sana gününü gösteririm!

Beste bağırır, İrem ve Hanım kulaklarını kaparlar.

9.      BASKETBOL SAHASI                                                                                     DIŞ/GÜN

Pamir

Pamir telefondadır.

Pamir: Kardeşi sağol bu iyiliğini karşılıksız bırakmayacağım.

10.  OKUL KANTİN İ                                                                                             İÇ/GÜN

Pelin-Şahin

Şahin bir kafede oturmuştur. Pelin gelir, tavırlıdır.

Şahin: Tam 40 dakikadır seni bekliyorum.

Pelin: Merhaba aşkım nasılsın?

Şahin: Ne bu? Özür beklerdim.

Pelin: Beni görünce bunu söylemeni beklerdim.

Şahin güler.

Şahin: Pelin hala mı tavırlısın? Benim sana kızmam gerekirdi…

Pelin ona bakmaz.

Şahin: En güzel günümde gelip ‘senden ayrılıyorum’ diyorsun. Çok mu komik? Çok mu ilginç bir şey yaptığını sanıyorsun?

Pelin: Evet. Sürpriz işte.

Şahin: Ne yapsaydım ayaklarına mı kapansaydım.

Pelin: Kapanmadın zaten.

Şahin: Garipleşiyorsun günden güne…

Pelin sesini çıkarmaz.

Pelin: Beni ağlattın… Özür bile dilemedin.

Şahin: Hem suçlusun hem güçlü. Gerçekten ayrılmak mı istiyorsun?

Pelin’in suratı değişir.

Pelin: Yok öyle bir şey.

Şahin: O halde doğru düzgün davran…

Pelin: Beni kandırdın.

Şahin: Sen başlattın. Benimki işledi. Ders olsun işte, böyle şeylerde ayak oyunları yapmazsın.

Pelin: Düzgün konuş benimle.

Şahin sıkılır.

Şahin: Ben kalkıyorum, aklın başına gelince konuşuruz. Bu arada parti çok güzeldi teşekkür ederim. Seninle olan kısmı hariç…

Pelin bozulur, Şahin gider.

11.  OFİS                                                                                                              İÇ/GÜN

Kemal-FGR

Kemal bir arkadaşının ofisindedir. Borç para isteyecek gibidir.

Adam: Ee Kemal işler nasıl gidiyor?

Kemal: Fena değil…

Adam: Biz de biraz zorlandık ama toparlamak üzereyiz.

Kemal irkilir.

Kemal: Hayırdır?

Adam: Birikmiş vergi borcu vardı, onu kapattık, yeni yer almıştık yok fiyatına sattık.

Kemal: Yer nerede?

Adam: Bursa civarı bir çiftlik aldık, organik süt işine girecektik. Sıkışınca zararına sattık.

Kemal: Neyse toparlandıysan sorun yok.

Adam: Hatta etraftan borç mu istesek dediydik ama sonra ödeyemeyiz falan ayıp olur. İlk sen geldin aklıma kadim dostum… Seni rahatsız etmeyeyim dedim…

Kemal duygulanır.

Kemal: Estağfurullah, her zaman yanındayım… Bunu bil.

Adam: Bilmez miyim, altın kalpli arkadaşım…

İkisi kahve içerler, Kemal bir şey diyemez.

12.  OYA EV                                                                                              İÇ/GÜN

Oya-FGR

Oya arkadaşlarıyladır falcı kadın onlara fal bakar.

Kadın: Ay her dediğiniz çıktı.

Falcı: Maşallah de be gülüm.

Hepsi gülerler. Falcı Oya’ya bakar.

Falcı: Güzel gözlüm ver fincanı.

Oya: Ama ben kapamadım.

Falcı: Olsun niyet önemli…

Falcı Oya’nın fincana bakar.

Oya: Ben falı çıkarıyorum hayatımdan.

Kadın: Neden?

Oya: Kendimi çaresizmiş gibi hissettiriyor.

Falcı: Her insan biraz çaresizdir ama fal ile derman bulur…

Kadın: Ne görüyorsun bakalım?

Falcı: Kocaman bir ev…

Oya evine bakar.

Falcı: Burası değil, saray gibi… Gelinlik giymişsin…

Kadın: Aaaa!

Oya: Ben mi?

Falcı: Sen vallahi… Saçların dalgalanıyor, yüzünde güller açıyor. Evlilik gördüm sende…

Kadın: Oya doğru mu kim var söylesene?

Oya güler.

Oya: İnşallah diyelim, büyüyü bozmak istemiyorum lütfen üstüne konuşmayalım.

Falcı hemen fincanı eline verir.

Falcı: Koş yıka hemen çıksın falın.

Oya hizmetçiyi çağırır.

Oya: Gül Hanım.

Hizmetçi gelir.

Oya: Yıkar mısın şunu?

Hizmetçi fincanı alır gider. Falcı cebinden boncuk çıkarır.

Falcı: Bunları üstünüzden çıkarmayın, göz var sizde. Ona göre…

İkisi de para çıkarırlar zarfta falcıya verirler.

Oya: Çok mersi ağzına sağlık.

Falcı: Kesenize bereket, ben kalkayım benim oğlanlar evde aç bekler… Tuvalet ne tarafta?

Oya: Gül Hanım…

Gül gelir falcıyla çıkarlar.

Kadın: Oya dökül bakalım görüştüğün biri mi var?

Oya: Aslında yok ama sabırla beklediğim biri var…

Kadın güler.

13.  OKUL KANTİNİ                                                                                              İÇ/GÜN

Beste-İrem-Berkay

İrem ve Berkay yemek yerler Beste sadece su içer.

İrem: Beste yesene bir şeyler için kuruyacak.

Beste: İştahım yok.

Berkay: Yemezsen aklın çalışmaz.

İrem: Hem güçsüz düşersin.

Beste: Haklısın sıska ve çirkin biz kızım ne de olsa…

Beste alınır.

İrem: Öyle demek istemedim. Boşver artık, delinin biriymiş işte.

Beste: Kendini ne sanıyorsa?

Berkay: Ne oldu?

İrem: Beste’nin radyo programı hacklendi.

Berkay: Üzülme herkes hackleniyor bu devirde.

İrem güler.

İrem: Bence de. Hem bak hayranların seni destekliyor.

Beste: Gördüm hepsi çocuğun telefonunu ver kilitleyelim dedi.

Berkay: Fena fikir değil.

Beste: Kendim halledeceğim görür gününü.

İrem: Beste çok inatçısın, bulaşma şu çocuğa…

Beste kendinden emindir. Berkay’ın alarmı çalar.

Berkay: Zamanı geldi?

İrem: Neyin?

Berkay: Kütüphaneye dönmem lazım. Soru bankası beni bekliyor.

İrem zoraki gülümser.

İrem: Seninle gurur duyuyorum.

14.  KORİDOR                                                                                                       İÇ/GÜN

Pelin-Selen-Melisa

Selen ve Melisa giderken Pelin’i dalgın görürler.

Selen: Pelin kızım neredesin sen telefonu açsana!

Pelin: İşim vardı.

Melisa: Ne işi? Yoksa kütüphanede ders mi çalışıyordun?

Hepsi güler.

Pelin: Hayrola?

Selen: Okul gösterisi için dans grubuna yazıldık.

Pelin: Eee?

Melisa: Yani seni de yazdırdık.

Pelin isteksiz.

Pelin: Nereden çıktı şimdi ponpon kızlar gibi?

Selen: Kızım çok eğlenceli, dans dans dans.

Selen ve Melisa dans hareketleri gösterirler.

Melisa: Sensiz olmaz oooo. Hepimiz dans edeceğiz oooo.

Pelin neşelenir.

Pelin: Kop kop diyorsun.

15.  KORİDOR                                                                                                       İÇ/GÜN

Beste-İrem-Pelin-Selen-Melisa

Beste ve İrem kantinden çıkarlar. Koridorda yürürler.

Beste: Okul gösterisi için belki şarkı söylerim.

İrem sevinir.

İrem: Ciddi misin? Süper, kendi şarkıların değil mi?

Beste: Evet, sıkı çalışmam lazım ama.

İrem: Geliyor jonjonlar.

Pelin, Selen ve Melisa koridordadır. Beste’ye doğru gelirler. Pelin ona pis pis bakar. Beste oralı olmaz. İrem fısıldar.

İrem: Kıza bak yılan gibi bakıyor.

Beste: Boşver canım hacklenmiştir belki.

İkisi gülerler, Pelin bozulur yanlarından geçerken laf söyler.

Pelin: Kocaman koridora sığmıyoruz, dünyaları yemiş kızlar.

İrem bozulur.

İrem: Beste sinek mi vızıldıyor.

Beste güler. Pelin İrem’in önüne geçer.

Pelin: Yol verir misin?

İrem fısıldar.

İrem: Yollu kız benden yol istiyor.

Pelin: Ne dedin duyamadım.

İrem diklenir.

İrem: Geç buyur…

İrem yol açar Pelin kızlarla geçer. Beste sinirle bakar.

Beste: Ne kadar sinir bir kız.

İrem: Seni kıskanıyor bu sanki.

Beste: Nedenmiş?

İrem: Bilmem Şahin hani eskiden sana teklif edecekmiş ya.

Beste: İrem o mesele bitti gitti, çocuk benim arkadaşım…

İkisi yürürler. Pelin pis pis Beste’ye bakar.

16.  SPOR SALONU                                                                                  İÇ/GÜN

Şahin-Mario-FGR

Şahin basketbol takımına koşar, biraz gecikmiştir. Mario Hoca ona bakar, Şahin oynamaya başlar. Takımla maç yaparlar. Şahin sayıları atar. Diğer arkadaşları ile uyumlu oynar bir süre sonra Mario Hoca düdük çalar, ara verilir. Şahin yanına gider.

Mario: Bravo Şahin, Bravo!

Şahin: Hocam formumda değilim ama…

Mario: Fiziksel bir sorun yok umarım.

Şahin: Hayır iyiyim.

Mario: Kafan mı dolu?

Şahin gülümser.

Şahin: Burada boşaltıyoruz işte.

Mario kafasını sallar.

Mario: Burada tek düşündüğün şey basketbol olacak tamam mı?

Şahin: Tamam.

Mario: Bu arada takıma yeni kan lazım.

Şahin: Seçmeler mi olacak? Hocam ya, yeni kurduk ortamı…

Mario: Öyle düşünme takımın yükünü tek başına çekemezsin. Sana destek bir iki oyuncu lazım.

Şahin: Bulamayız çok zor.

Mario: Neden?

Şahin: Herkes ders çalışıyor üniversite için, sporu hobi olarak görüyorlar.

Mario düşünür.

Mario: Sizin Atatürk’ünüz ne demiş? Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur.

Şahin gururlanır.

Şahin: Ulu önderimiz; Mustafa Kemal Atatürk.

Mario: İşte o büyük adam, çok doğru söylemiş. Hadi şimdi maça geri dön. Onun dediklerini de aklından çıkarma… Benimkileri de.

Şahin top sürerek maça döner. Düdükle tekrar başlarlar.

17.  SOKAK                                                                                               DIŞ/GÜN

Pamir-Hoca

Pamir basketbol hocası ile konuşur.

Hoca: Dediğim gibi burası olmazsa başka bir yeri deneriz.

Pamir: Hocam daha adamlar sayı atamıyor.

Hoca: Mahalle takımı işte ne yapsınlar haftada 2-3 saat çalışmaya böyle.

Pamir: Ben burada körelirim…

Hoca: Haklısın yine de basketboldan kopmamış olursun.

Pamir hocaya sarılır.

Pamir: Hocam benim için yaptıklarınızı asla ödeyemem, çok sağolun.

Hoca: Her zaman…




ESER SAHİBİ EVRİM TANIŞ İZİNSİZ KULLANILAMAZ. TELİF ÖDENMESİ GEREKİR.

Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-6

God of Art- Sanat Tanrısı 6. ARTEMİS Artemis şaşkındı, garip bir mesajla uyanmıştı. Efil akşamüstü gelip onu alacak, Pertev’in dedesinin...