7 Ocak 2014 Salı

Before & After Reklamları


Before ve after arasındaki fark birinin önce diğerinin sonra olmasıdır!:)
İnternette ve satış kanallarında sıkça gördüğümüz bir fotoğraf örneğini yukarıda paylaştım.
Genellikle zayıflatan, vücut geliştiren aletlerin, kilo verdirme özelliği olan ürünlerin reklamı bu yolla yapılır.
Hem daha inandırıcı hem de özendiricidir. 
Soldakine benzer bir alıcı adayı, sağdaki gelişimi görünce baştan çıkar. 
"Benim bu adamdan neyim eksik, koca göbeğimi eritip bende after durumuna geçecem" der. Alıcı adayı direk alıcı olur.
İlk aklıma takılan ise before fotoğrafında kişi ne giydiyse after fotoğrafında da aynısını giymiş oluyor. Yani biz onun aynı kişi olduğunu anlayalım diye güzel bir detay yakalanıyor.
(Kilo verenler bazen elleriyle bel kısmını tutup içine bir kişi daha alabileceklerini gösteriyor).
Fotoğrafın çekildiği fonun aynı olması en inandırıcı öğe. Başka bir yerde çekilen iki fotoğraf yanyana konulunca montajı zor oluyor. Yukarıdaki fotoğrafa bakınca insan "Bu adamın yaşadığı ev, giydiği don kendisinin, dövmeleri de varmış, ne kadar kilo vermiş, göbek gitmiş, arkadaki kapı nereye açılıyor acaba" diye içeriden konuşuyor. Son derece teşvik edici...

Before; sol tarafta oluyor (doğal olarak) kişi mutsuz ve umutsuz bir bakış atıyor. 
Before: "Bu hallere düşecek kadın mıydım, Allah bana ne günah yazmış da popom, göbeğim sarktı" durumundadır. Daha kambur bir duruş içerisindedir son bakış misali, hissederek objektife içlenir. 
After: "Bak nasıl da zayıfladım, kas yaptım, kilo verdim, mutluyum, düşmanlarım çatlasın, herkes beni örnek alsın" pozisyonu alınır. Gerçi yukarıdaki kadın pek kilo vermiş gibi görünmese de amacın ne olduğunu anlıyoruz. Zayıfladım artık eve girebiliyorum da After'ın alt metnidir.
Bazen bu fotoğrafların aynı anda çekildiğini düşünüyorum. 3-2-1 şıkırt Before çekildi. Fotoğrafı çeken uyarır; 3-2-1 "Göbek içeri" şıkır After çekilir. İşte bu kadar kolay.

Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-6

God of Art- Sanat Tanrısı 6. ARTEMİS Artemis şaşkındı, garip bir mesajla uyanmıştı. Efil akşamüstü gelip onu alacak, Pertev’in dedesinin...