5 Mayıs 2014 Pazartesi

Hıdrellez

Eskiden Söke'deki çay kenarında kutlardık Hıdrellez'i...
Her sene Mayıs ayının beşinde akın akın insanlar çay kıyısına gidip dileklerini dilerlerdi.
Ağaçlara kırmızı kurdela bağlanır, taşlardan ev ya da araba yapılır içlerine dilek çizilirdi.
Bekarlar evlenmek için yüzük şeklinde kağıtları keserler iğne iplikle dikerek gece camdan dışarı sarkıtırlardı.
Bu kağıtlar para ve altın şeklinde de olurdu ve sabah dilekler içeri alınır bir yere saklanırdı.
Taa ki bir sonraki sene yenilerini yapana kadar bekletilirdi.
Farklı şehirlerde olduğum zamanlarda kestiğim kağıtların üzerine dileklerimi yazardım. 
Seneler geçtikte dileklerim arttı. Hiç unutmam bir sene kırkbeşe yakın dileğim vardı.
Sonraki sene ise oturup onları saymıştım. Hangileri oldu hangileri olmadı diye.
Tam yirmibeş tanesi olmuştu. Bunların içinde "bol kitap okuyayım" gibi garip dilekler vardı:))
Az önce çam ağacına kırmızı kurdela bağlayıp dilek tuttum.
Umarım herkesin masum dilekleri gerçekleşir.
Yıllardır aileden ve çevreden gördüğüm bu güzel gelenek her sene benim umudum olur.

Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-6

God of Art- Sanat Tanrısı 6. ARTEMİS Artemis şaşkındı, garip bir mesajla uyanmıştı. Efil akşamüstü gelip onu alacak, Pertev’in dedesinin...