14 Aralık 2016 Çarşamba

Captain Fantastic



Matt Ross'un yazıp yönettiği filmde Viggo Mortensen, 6 çocuk babası bir adamı canlandırıyor. Gözlerden uzak bir dağda kendi kurdukları düzende yaşayan bir aile...  Ben ve karısı Leslie Amerikan kapitalizminin onlara dayattıklarını reddederek şehri terketmiştir. Yiyeceklerini de kendileri yetiştiren aile bireyleri ayrıca iyi birer avcıdır. Ben, çocuklara hayatta kalabilmeleri için nasıl hayvan avlayıp yemeye hazır hale getirdiklerini onlara öğretmiştir. Aynı zamanda okula gitmeyen çocuklar eğitimlerini babalarından almaktadırlar. Özellikle vücutlarını güçlendirmek için her gün koşup ağır spor yaparlar. Kimi zaman birbirleriyle kavga etseler de bir orta yolunu bulup 'olması gereken'i uygularlar.
Ben, kendini zamanla çok yalnız hisseder. Çocuklarına bir şey belli etmemeye çalışsa da karısı bipolar yüzünden hastanededir ve tekrar intihara kalkışmıştır. Annesinin bir gün döneceğini düşünen çocuklar acı gerçekle karşılaşır, anneleri ölmüştür. Ben, her ne kadar gidip karısının cenazesini almak istese de kayınpederini rahatsız etmek istemez. Oraya gittiği taktirde hapse girecektir. 
Ben çocuklarını da alarak Leslie'nin kardeşinin evine gider. Çocuklar kuzenleriyle karşılaşırlar. Hiçbir şey bilmeyen, sürekli bilgisayar oyunu oynayan ve kendi başına bir şey yapamayan kuzenler klasik Amerikalıdır. Ben onları eleştirir ve yarattığı dünyayla övünür. Teyzeleri de çocukların şehirde yaşamasının daha doğru olacağını savunur. Ben söylenenlere kulak asmaz her şeye rağmen karısının cenazesine gitmeye karar verir.
Renkli hippi kıyafetlerini giyen aile Leslie'nin cenazesine gelir. Ben, karısının gömülmek değil yakılmak istediğini söylese de kimse ona kulak asmaz. Ancak gecenin bir vakti çocuklarla gidip mezarlıktan Leslie'yi alır. Ve onun isteğine uygun bir cenaze töreni düzenler. Captain Fantastic, çocukları için her şeyin en iyisini istediğini sanan babaların özellikle izlemesi gereken bir film. İyi seyirler:))


Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-6

God of Art- Sanat Tanrısı 6. ARTEMİS Artemis şaşkındı, garip bir mesajla uyanmıştı. Efil akşamüstü gelip onu alacak, Pertev’in dedesinin...