14 Ocak 2015 Çarşamba

Before I Go To Sleep


Christine bir sabah uyandığında etrafındaki her şeye yabancıdır. Ona sarılmış uyuyan adamı yatakta bırakır ve banyoya gider. Duvarda asılı olan resimlere bakar. Düğün fotoğraflarını inceler ve yatak odasındaki adamın kocası Ben olduğunu anlar. Kocası ona hafızasını kaybettiğini ve her gün bu rutini yaşadıklarını anlatır. İşe giden Ben'in arkasından telefon çalar ve bir doktor kendini tanıtır. Yaklaşık olarak altı aydır onu tedavi etmek için farklı yöntemler denemektedir. Kocasından gizli olarak görüştüğü bu adam öncelikle şüphe uyandırsa da Christina onun hafızasını kaybetmesine neden olan olayı çözmeye kararlıdır.
Adım adım bizde olanları görürüz. Christina mutlu bir evliliği vardır. Ancak o kocasını başka bir adamla aldatmıştır ve o evde olmadığı bir zamanda çocuğu ölür. Havalimanı yakınındaki bir otelin çevresinde ise komaya girmiş olarak bulunmuştur. Başına aldığı sert darbeler sonunda hiçbir şeyi hatırlayamaz ve her gün yeni baştan geçmişi hatırlar. Doktorun verdiği kameraya olayları kaydeder ve bir gün sonra bunları izler. Bu sayede tedavide gelişim göstermektedir. Ancak bu iki adamdan biri güvenilmezdir.
Nöropsikiyatristlerin yaptığı bir test sonucunda Claire adlı bir kadını yakından tanıdığını öğrenir ve onunla buluşur. Bundan sonra ise Christine olaylara daha farklı bakmaya başlar ve kime güveneceğini bilemez çünkü kocası Ben'den güzel bir dayak yemiştir.
"Memento" çakması diye duyduğum bu filmin kurgusu ve anlatımı açısından daha basit ve sığ kaldığını anladım ve bir Memento var zaten ikinciye gerek yok dedim. Hem filmdeki açık noktaları da Nicole Kidman'ın hatırına görmemezlikten geldim. Colin Firth'un de performansı fena değildi.

Aklıma Takılanlar
Hemen hemen her gün onunla buluşan doktorun neden kadının kocası Ben ile (kocası sanılan) bağlantıya geçmediği, mantıklı bir açıklama olması gerekiyor.
Bakımevinden sahte evraklarla çıkarılan bu kadıncağızı kocası ve oğlu hiç mi aramadı dört senedir nerede olduğunu neden umursamadı?
En azından kadın öldü ya da başka bir şehre gitti, kayıp olarak bilinip ailesi tarafından o yüzden habersiz kalması yenilebilir bir sebep olurdu.
Doktorun ise araştırmayı gizliden yürütmesi için Ben'in kim olduğunu bilmesi gerekiyor, korkması için yeterli bir sebep.
İşte Amerika'da ilişkiler böyle kopuk gidiyor diye de işin içinden çıkılabilir ama bunu Memento olsa yapmazdı!
Maalesef zekice kurgusu ve insanı zorlayan onu filmi çözmeye çalışan olayları yok. Fazla okumayan, sadece gerilmek isteyen, arada sinemaya gidenler için yapılmış, adım adım bilgilendirme yapan kafa yormayan bir film.
İyi seyirler.






Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-6

God of Art- Sanat Tanrısı 6. ARTEMİS Artemis şaşkındı, garip bir mesajla uyanmıştı. Efil akşamüstü gelip onu alacak, Pertev’in dedesinin...