Ana içeriğe atla

Adam Su Kısa Metraj








ADAM SU


SİNOPSİS

Uykusundan uyanan bir adam duşa girer. Dışarıda ise yağmur başlamak üzeredir.


TREATMENT

Adam dağınık yataktan kalkar. Komodinin üzerindeki sürahiden bardağa su boşaltır. Sürahide kendisi vardır. Bardağa akan suyun içinde de küçük adamlar vardır. Pencereden bakar. Yağmur bulutlarını görür. Yavaş yavaş banyoya yönelir. Klozete tuvaletini yapar ve sifonu çeker. Yine küçük adamlar (kendisi) akar. Duşu açar ve küvete girer. Sudan kendisi akar. Duştan çıkar. Buğulu aynayı siler. Şimşek sesi duyar. Adamın gözleri aynadan görülür. Gök gürler. Yatakta yatan kadının gözünden bir damla yaş akar. Gözyaşının içinde adam vardır.

EVRİM ÖZSOY
2010

SENARYO

SAHNE 1 EV / YATAK ODASI (İÇ-GÜN) ADAM

Pencerenin önünde duran yatakta bir adam yatar. Yatak çarşafı biraz buruşmuştur. Hafifçe doğrulur ve ayağa kalkar. Komodinin üzerindeki sürahiden bardağa su boşaltır. Sürahide ve bardakta kendisi vardır. Adam suya bakar. Ve bardaktan su içer. Bardağı bırakır. Odadan çıkar.

SAHNE 2 EV / BANYO (İÇ-GÜN) ADAM

Adam banyoya girer. Klozete doğru yürür. Ve tuvaletini yapar. Tuvalete bakar. Küçük bir sürü adam (kendisi) görür. Sifonu çeker. Suyla adamlar akar. Duş musluğunu açar. Su akmaya başlar. Suda -kendisinden oluşan- küçük adamlar da beraberinde akar. Duşa girer. Duştan çıkar. Buğulanmış aynayı siler. Aynada yüzüne bakar.

SAHNE 3 EV / YATAK ODASI (İÇ-GÜN) KADIN

Yatakta bir kadın yatar. Gözünden bir damla yaş süzülür. Bu yaşta adam vardır.
Alternatif son;
Yatakta bir kadın yatar. Yağmurun sesiyle hafifçe doğrulur. Camdan bakar. Ve yağmur damlaları içinde yağan adamı görür. Gözünden yaşlar süzülür. Bu yaşta adam vardır.


ÇEKİM PLANI

1        EV / YATAK ODASI  (İÇ-GÜN)  ADAM

PLAN 1

            Genel plan. Pencerenin önünde bir yatak vardır. Yarı aralık olan perdeden gökyüzü görülür. Dağınık yatakta bir adam yatar. Kamera yanındaki kadını görmez.

PLAN 2

            Yakın (toplu) plan. Kamera yatağa daha yakındır. Adam doğrulur, örtüyü kaldırır. Yataktan etrafına bakınmadan kalkar. Kameraya doğru yürür. Bacakları kamerada kalır.

PLAN 3

            Su damlama sesi gelir. Bacakların gidişini görürüz. Adam kameranın içinden geçmiş hissi uyandırır. Uzaklaşarak kadrajdan çıkar.

PLAN 4

            Komodinin üstündeki sürahiye uzanır. Eline alır. Diğer eliyle bardağı alır.

PLAN 5

            Adamın gözünden sürahi ve bardak görünür. Suyun içinde çıplak olarak kendisi vardır. Sürahiden suyla küçük adamlar akar.

PLAN 6

Bel plan. Bardaktaki adamlı suyu içer. Bardağı bırakır ve kadrajdan çıkar.

2        EV / BANYO  (İÇ-GÜN) ADAM

PLAN 1

            Geniş açıda banyo görünür. Adam içeri girer. Klozete yönelir.

PLAN 2

            Omuz plan. Adam tuvaletini yapar.

PLAN 3

            Adamın gözünden klozet görünür. Suyun içinde küçük adamlar vardır. Suya bakar. Sifonu çeker. Küçük adamlar akar.

PLAN 4

            Yakın plan. Adam duş yapmak için sıcak suyu açar. Sıcak su musluğu ve adamın eli görülür.

PLAN 5

            Adamın gözünden duştan akan su görülür. Sudan yine kendisi akar. Suyun altına girer. Kafasından aşağı sular akar.

PLAN 6

            Kamera duştaki adamdan buğulanmış aynaya kayar. Adam aynaya yaklaşır.

PLAN 7

            Yakın plan. Adam aynadaki buğuyu eliyle siler. Aynadan adamın yüzünü görürüz. Aynı zamanda bir gök gürlemesi sesi gelir.

3  EV / YATAK ODASI (İÇ-GÜN) KADIN

PLAN 1

            Yatakta yatan kadına yaklaşırız. Kamera yüzünde sabit kalır. Kadının gözünden bir damla yaş süzülür. Gözünden akan yaşta adam vardır.

ALTERNATİF SON

PLAN 1

            Kamera yatakta yatan kadını görür. Kadın hafifçe doğrulur. Pencereden yağan yağmura bakar.

PLAN 2

            Kadının yüzü penceredeki yansımasıyla görülür.

PLAN 3

            Dışarıda yağmur yağar. Akan her damlada adam vardır. Adam yağar.

PLAN 4

            Kadının yüzü ifadesizdir. Ve kadın ağlar. Gözyaşından adam akar.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Allacciate Le Cinture - Kemerlerinizi Bağlayın

Yönetmen Ferzan Özpetek'in son filmi "Kemerlerinizi Bağlayın" dün Türkiye'de vizyona girdi. Bu havada Ferzan filmi iyi gider diyerek arkadaşlarla bilet aldık. Koltuklarımıza kurulduktan sonra yağmurun sesiyle açılış sekansı başladı. Hareketli kamera şiddetle yağan sağnağı adeta bize yaşattı. Otobüs durağına varınca da bir tilt ile filmin başrol oyuncularıyla tanışmış olduk hemde bir ırkçı kavga sebebiyle. Güzel Elena, bir barda garson olarak çalışmaktadır, en yakın arkadaşı ise gay Fabio'dur. Fabio ise Silvia ile oturmaktadır. Akşamları eve gelmemesiyle bir sevgili edindiği anlaşılan Silvia, çareyi arkadaşlarıyla Antonio'yu tanıştırmakta bulur. Tamirci olan kaba davranışlı Antonio, Silvia'nın arkadaşları tarafından sevilmez. "Zıt kutuplar birbirini çeker" Antonio ve Elena birbirine aşık olur. Ancak Elena'nın iki senelik bir ilişkisi vardır ve maalesef! o da Silvia'ya aşıktır.  Bara gelen Antonio bir bardak birayı fondip yaptıkta...

Terminus'da Ne Var? "The Walking Dead"

Kim ölür kim kalır meselesi... İzlemeden okumayalım lüften. 4. Sezon 8. bölümün sonunda herkes hapishaneden dışarı savrulmuştu. Gözü dönmüş vali gidip bir kampı kendine göre düzenlemiş, görünürde bir aile bile kurmuştu. Ancak bu hayat onun için yeterli değildi. Kendi kendine hapishanedekileri (yani Rickleri) düşman edinmişti ve intikam almalıydı. Kamptakileri doldurup hapishaneye sürdü. Ve Hershel'in kafası gövdesinden ayrıldı... Sapkın vali bunu Michonne'nin kılıcıyla yaptı. Sonrasında karşılıklı bir saldırmaca sürdü. Otobüsle hapishaneden ayrılanlar ve bir sağa bir sola savrulanlar oldu. Ne hikmettir ki ilerleyen bölümlerde otobüsün en güvensiz yer olduğu anlaşıldı. 8. bölüm sonrasında "The Walking Dead" fanatikleri merakla bekledi. Kim nereye gitti, nasıl buluşacaklar? Rick ve Carl, Judith'i kaybetti ve bunu uzun bir süre üstlerinden atamadılar. Ağır yaralı olan Rick'i oğlu Carl gözetti. Bu süreçte babasıyla bazen monolog bazen de dial...

Bulantı-Zeki Demirkubuz

"Var olmaktan başka hiçbir şey yok" Film, Jean-Paul Sartre'ın "Bulantı" isimli kitabı akla getiriyor... Filmdeki Ahmet  varoluşundan pişman mıdır bilinmez ancak nevrotik bir kaçış sürecinde olduğu kesindir. Karısını ve oğlunu uzaklara uğurlar. Gözü yaşlı eşi "Biz seni darlamışız" diye serzenişte bulunur giderken... Ahmet'in umurunda değildir. Çünkü onlar gidince de darlanmaya devam eder.  Karısı ve oğlu kaza geçirip öldüğünde Ahmet bir kadınla evde sevişmektedir. Telefonu defalarca çalar ve açmak istemez. Hatta sabahları evi toplamaya gelen kadın ona polisin aradığını söylese de durum değişmez. Ahmet sürekli bir kaçış içindedir. Gerçeği öğrenince onun acısına bile uzak kalırız. O yatak odasındayken kamera koridordadır ve film biraz daha uzak bir tarihle devam eder.  Ahmet yine eski Ahmet'tir. Sevgilisi ile daha rahat görüşecek diye düşünürüz ancak onun aramalarına cevap bile vermez. Çünkü ayrılmak istediğini yüzüne söyleyecek cesareti...