Zaman gazetesinin "Zaman Kardeşlik Zamanı" adlı billboard reklamı.
Fotoğraftaki durum şöyle özetlenebilir; Gezi eylemcisi genç, kafasına gözüne biber gazı atan polisle aynı gazeteyi okuyor. Çok da memnunlar...
Evet bende önce inanmadım. Nasıl bir gazeteyse gündüz kendisi okunuyor akşamında da meydanlarda etkisini gösteriyor. Ya ikisinin okuduğu haberler ve yazarlar farklı ya da ikisinin algısı birbirinin tersine çalışıyor.
Farklı insanlara da hitap etmesini biliriz mantığıysa eğer her telden çalan bir durum var ortada.
Herkese bir parmak bal...
Gazetenin ve yazarların belli bir duruşu olmalı. Fikir ayrılıkları tabii olacak ama temelinde değil.
Eğer kardeşlik olacaksa da Zaman okunduktan sonra olması daha doğru.
Yani önceki billboardda biri gezi eylemcisidir, diğeri de gözü dönmüş polistir. Bir sonrakinde ise sakin, barışçıl birbiriyle sarılarak gezen iki dosttur. İnanan inanmayana anlatsın!
Mavi mavi göz alan bu reklamın bir benzeri daha var.
Daha göze sokulası bir durum söz konusu.
"Zaman Eriyor" hangi zaman? Bildiğimiz zaman ise; geçiyor ya da akıyor fiili bunun için uygun.
Yok bildiğimiz zaman değil gazete Zaman ise eriyor kısmı oturuyor.
Burada asıl demek istenen "Zaman Erisin!" olsa gerek.
Fondaki mavi rengin de aynı olması gayet bilinçli yapılmış. Görenlerin hemen reklamı tanıması için bir kandırmaca var.
Reklamımı yaparım size kapak olsun diyor Jetpa.
Jet Fadıl'ın Caprice Gold'undan konut almazsanız kaybedersiniz!
Amaç satış değil sataşma! Amaç reklam da değil laf sokma.
Bu reklamı görüp Caprice'den ev alan var mı acaba?
Bu da günümüzde Zelig olamayanların felsefesi.
Zaman arkanı kollama zamanı!
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder