3 Aralık 2013 Salı

Viral Reklamın Değişimi

Viral reklam; virüs gibi kendi kendine yayılan yeni nesil bir reklam çeşitidir.
İlk zamanlarda videolar amatörce çekilmiş gibi duruyordu, internete koyuluyor ve önü alınamaz bir şekilde yayılıyordu. Sonradan reklamcılar bu fırsatı değerlendirdi reklamverenleri viral için ikna etti. Viraller arttı!
Ancak bugün Volvo Trucks'ın Vam Damme'lı virali normal reklam tadında duruyor. İnternetten yayıldığı için viral deniyor olabilir.
Bana göre, maddi harcama yüksekse, ünlü birileri reklamda yer alıyorsa, ürün göze sokuluyorsa o işe farklı bakarım. Viralde ürünün ne olduğu hissettirilmemesi fark yaratır. İzleyici düşünür neyin reklamı diye.
Mesela THY virali gibi. Bu viralde de fikir güzel ancak anlamsız uzatılmış ve metin yanlış yazılmıştı.
gittigidiyor.com daha yaratıcıydı. Gerçek sanılan bir durum vardı çünkü.
Artık viralin reklamı yapılıyor. Medyada hangi ünlünün reklamda oynadığı duyuruluyor, reklamın bittiği ilan ediliyor. Sonra insanların internetten izlemesi sağlanıyor.
Viralin kendi kendine dolanması daha bir mantıklı geliyor. Zorlamadan, "bakın biz viral çektik, alın arkadaşınıza gönderin" durumu olmadan önü alınamaz bir şekilde yayılması gerekir.
Özellikle amatör çekim gibi durması ürünün günlük hayatımızdaki yerinde resimlenmesini sağlar.
Maliyeti düşük olmalı ancak maliyeti yüksek reklamın etkisinin yaratılması beklenmeli.
Reklammış gibi durmaması aslında en temel özelliğidir. İzleyici sıkılmaz, merak içinde çözmeye çalışır.
Farklı bir tadı olmalıdır. Yıllardır gördüğümüz basmakalıp reklamların ötesinde.
Viral için para harcamaya çekinmeyenler klasik reklamlara devam etmeliler. Çünkü viral yaratıcılık gerektiriyor. Klasik reklam anlayışında ise benzer örnekler harmanlanıp özsuyu çıkarılıyor.
Yani viral de virallikten çıkıyor.

Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-7

  God of Art- Sanat Tanrısı 7. ARTEMİS Sabah uyandıklarında Artemis pek bir şey hatırlamamaktaydı. Yatakta yalnızdı. Aklında tek kalan p...