29 Mayıs 2015 Cuma

"Algida Efsane Seçim Özel"in Metnini Yazan ve Onaylayanlara

Adeta bir seçim özel programı gibi başlayan reklam ünlü marka Algida'nın imiş. Birbirinden farklı 3 tür dondurma aralarında yarışıyor. Bu yarışma da Twitter'da oluyor.
Reklamın giriş metni:
"Türkiye Efsane Algida'sını seçmek için Twitter'a gitti, seçim yasağı nedeniyle henüz sonuçları açıklayamıyoruz ancak Türkiye'nin dört bir yanında Tweetler sayılıyor. Sevgili seyirciler an itibariyle seçim yasakları kalktı hemen ilk sonuçlara bakalım!" diyerek Banana Joe'nun aldığı oy oranına geçiliyor. 
Zaten reklamda kısıtlı bir zaman var, üst üste adam konuşuyor. Seçim yasağı nedeniyle sonuçları açıklayamıyoruz dedikten sonra hemen sonuçları açıklamak da neyin nesi? Laf olsun torba dolsun adam bolca konuşsun diye mi o cümle eklendi. Açı değişince seçim yasağı mı kalktı. Peki seçim yasağının olması dondurma almak isteyen halk için ne kadar önemli. İşe yaramayan cümleler atılsaydı reklam daha vurucu olmaz mıydı? 
"Banana Joe %30 oy almış, Buzzy ise %34 ve Winner da %36'da. Türkiye geneli oy dağılımına da bakalım. İstanbul ve Ankara'da Winner önde Adana'da ise Banana Joe. Banana Joe'nun Akdeniz Bölgesi'nde (burada gereksiz tekrarlanma var) belirgin üstünlüğü var. Muz yetiştiricileri Banana Joe'ya sahip çıkmış görünüyor." (Yani muz satarız muzlu dondurma yeriz mantığı-Altta da "Akdeniz Bölgesi Muza Doymuyor! yazıyor). Böyle devam ederken bir yerde "Winner da seçim sonrası ilk konuşmasını yapıyor... şimdi o görüntüler ekrana geliyor, bizde bu görüntüleri ekrana  hemen getiriyoruz". Nasıl farklı şekillerde aynı cümle kurulur diye alıştırma yapmışlar sanırım. Ve bu anlatım bozukluklarıyla dolu olan reklam filmi TV kanallarında gösteriliyor. Zaten iki lafı bir araya getiremeyen bir ülkenin insanlarıyız, okumuş etmiş insanlar bu metni yazıyor ve üstüne de okumuş etmiş Algida yöneticileri bunu onaylıyor ve hevesle piyasaya sunuyorlar.
Görsellerden, grafiklerden bahsetmiyorum bile bir dondurma böyle anlatılmaz çünkü...
Biraz cesur ol Algida, ürünlerini kendi içinde yarıştıracağına başka markaların ürünleriyle kıyasla!
Bu yaratıcı reklamı üreten dahiler aşağıda!



Hiç yorum yok:

Sanat Koleksiyonu Olan Zengin Bir Adamın Öyküsü-7

  God of Art- Sanat Tanrısı 7. ARTEMİS Sabah uyandıklarında Artemis pek bir şey hatırlamamaktaydı. Yatakta yalnızdı. Aklında tek kalan p...