Pandemi döneminde Pera Müzesi'ne film izlemeye gidemediğimiz için online olarak izleme şansımız var. Üç tane film gördüm ve hemen "Kamerayla İzdivaç" isimle belgeseli izlemeye başladım. Film Esra Erol ile İzdivaç günlerini anlatıyor. Evlendirme programları yapan Esra Erol'un kamera arkasını ve programa katılan eş adaylarını görüyoruz. Bu aralar toplumun ahlakını bozduğu gerekçesiyle yasaklanan programlar zamanında rating rekorları kırıyordu. Özellikle orta yaş ve üstü teyzelerin gönlünü kazanan Esra Erol 'herkese iyilik yapmak istiyorum' mottosundan yola çıkarak bekarları yalnızlıktan kurtarmaya çalışıyordu. Üstelik eğlenceli bir programla. Doğa Kılcıoğlu'nun filmi 2010 yapımı ve 52 dakika. İyi seyirler.
Siyah beyaz çekilen "Saklı" 2016 yapımı 70 dakika. Ali Kemal küçük bir bakkal işletmektedir. 5 senedir çıktığı Berfin ile iki ay sonra evlenecektir. Üstelik eli eline değmemiştir. Bir yandan cinsel özgürlüğü sorgularken bakkala gelen bir kadından babasının öldüğünü öğrenir. Yıllar önce onları terk eden babası yaşıyordur ve yeni ölmüştür. Onun aklında hep ölü olmasına rağmen. Kadın Ali Kemal'i şaşırtmaya devam eder. Babasının 30 yaşında şafak vakti erkekten kadına döndüğünü ve onun da dönüşüm yaşayacağını söyler. Adam neye inanacağını şaşırır ve kadın günden güne onu ikna edecek kanıtlarla gelmektedir. Nişanlı çift içinden çıkılamaz bir duruma sürüklenir.
Bir diğer film de "Onun Filmi" 2017 yapımı bu filmi Su Baloğlu ve Merve Bozcu yönetmiş. Bir filmin nasıl yapıldığının macerasını anlatıyor. İki genç, kadın yönetmenlerle röportaj yapıyorlar. Kendileri de yolun başında olduğu için onlara ne gibi zorluk çektiklerini soruyorlar. Kararsızlık en kötü şeydir diyor ustalaşmış yönetmenler ve filmin iki genci de biraz bu durum içinde. Kamera bulmak, röportajları zamanında yapmak, açı ayarlamak ve filmi toparlamak zor işler. Hele bir de maddi imkansızlıklar işin içindeyse. Bu durum hepimiz için geçerli. Film çekmek istiyoruz. Destek bulamıyoruz. Ve iş bölümü yapmak gerekirken her işi kendimiz üstlenmek zorunda kalıyoruz. Bu da asıl yönetmenlik işinin aksamasına neden oluyor. Filmde Su ve Merve'yi daha fazla görmek inandırıcı olurdu. Onların asıl yaşamı ve aralarındaki ilişki iniş çıkışları, bu işe neden girdikleri çok fazla mantığa oturmuş gibi. İçlerinde sinema yapma isteği var mı yoksa bir araya gelen bazı fırsatlar mı onları buna itti pek açık değil. Umarım ikisi de film çekmeye devam eder.))
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder